המדרשיה תציין 65 שנה להקמתה

"מדרשית נעם" המיתולוגית, הפועלת כיום בקריית יעקב הרצוג שבכפר סבא, תקיים בשבוע הבא כנס לכלל בוגריה

חדשות כיפה אורי פולק 30/05/11 12:37 כו באייר התשעא

המדרשיה תציין 65 שנה להקמתה
יח"צ, צילום: יח"צ

"מדרשית נעם", הלא היא "המדרשיה", תקיים בשבוע הבא כנס בוגרים לציון 65 שנה להקמתה. אלפי בוגרי המדרשיה כבר הוזמנו לכנס, שיצוין באסרו חג שבועות באמפי-פארק ברעננה.

מדרשית נעם הוקמה בשנת 1945 בפרדס חנה על ידי הרב יהושע יגל וישראל סדן והיוותה חידוש ייחודי עבור הורי תלמידים מהציבור הדתי בתפיסתה המשלבת מלכתחילה שילוב של לימודי חול עם לימודי קודש מתוך רצון להכשיר את הנוער לשילוב בחיי המעשה בחברה ובמדינת ישראל לכשתקום. מאז ועד משכנה היום בכפר סבא, תופסים בוגרים רבים של המדרשיה עמדות מכריעות וחשובות בחברה הישראלית. בין הבוגרים הידועים גם ראשי ערים, רבנים בכירים, חברי כנסת ושרים, אנשי תקשורת, בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון הישראלית (כולל ראש השב"כ הנוכחי) ורבים נוספים.

"מדרשית נעם איננה עוד מוסד חינוכי", אמר לכיפה שמואל בר לבב, מנכ"ל מוסדות מדרשית נעם. "בגרות מצוינת, לימודים ברמה גבוהה וחינוך להישגים יש גם במקומות לימוד נוספים, אך לאורך 65 שנותיה המדרשיה מהווה דרך חיים. רוח המדרשיה, בה מושם דגש מיוחד על הגיבוש, על הרעות בין החברים, עם חינוך לעצמאות, להנהגה, לנתינה ללא סייג עבור עם ישראל ולתרומה לחברה ולמדינה היא רוח הבאה לידי ביטוי על ידי בוגרינו הרבים באשר הם, רוח אשר לשמחתנו נשמרת גם כיום במשכננו בכפר סבא", הוא אומר.

בר לבב מציין כי "החיבור של בוגרינו המדרשיסטים למדרשיה לאורך השנים הינו ייחודי, ולכן נשמח לראות בוגרים רבים באירוע שנערוך בשבוע הבא, בערב שכל כולו הצדעה לבוגרי המדרשיה לדורותיה".