המדרשות ליהדות בסכנת סגירה

התקציב השנתי של המדרשות ליהדות וללימודי ארץ ישראל עומד בפני גרעון משמעותי: בשנה שעברה עמד התקציב על 15 מיליון שקלים וכעת מדובר על מחציתו. כעת יוצאים המנהלים לקרב בלימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/13 16:08 כט בתשרי התשעד

המדרשות ליהדות בסכנת סגירה

כינוס חירום של מנהלי המדרשות ליהדות וללימודי א"י נערך לראשונה זאת לנוכח הפגיעה התקציבית הצפויה בתקציב המדרשות לשנת 2013. תקציב המדרשות הנמוך ממילא עמד אשתקד על 15 מיליון שקלים וכעת מדובר על תקציב של 7- 8 מיליון שקלים.

30 המדרשות המפוקחות ע"י האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך מובילות מזה 3 עשורים פעילות ערכית של טיולים וזהות יהודית בכל רחבי הארץ מהגולן בצפון ועד אילת בדרום בניהן - מדרשת שער הגיא שברמות שפירא, מדרשת כפר עציון, מדרשת סוסיא, מדרשת אורות הגליל ועוד.במדרשות מדריכות 130 בנות שרות לאומי מידי שנה ומתקיימת פעילות ענפה ורחבה חוצת מגזרים ובעלת ערך משמעותי בבחינת העמקת הזהות והמורשת היהודית.

קיצוץ של 50% בתקציב המדרשות הנמוך ממילא יהווה פגיעה אנושה בפעילות המדרשות ואף יוביל לסגירתם של חלק מהמדרשות כל זאת בתקופה בה תנועת הבית היהודי יושבת בממשלה עם 12 מנדטים.

במסגרת הדיון בו נטלו חלק כל מנהלי המדרשות ניתנה סקירה ע"י יו"ר האיגוד אילן גאל דור ומנכ"ל האיגוד צחי דיקשטיין, והתקבלה החלטה כי במידה ובמהלך השבועיים הקרובים לא תהיה התקדמות והפגישות עם הדרגים הפוליטיים לא יניבו תוצאות חיוביות בנוגע לתקציב יצאו המדרשות למאבק ציבורי על עתיד מפעל המדרשות.

מנכ"ל איגוד המדרשות ליהדות וללימודי א"י, צחי דיקשטיין, אומר כי "פעילות המדרשות ליהדות וללימודי א"י נערכת במהלך כל השנה במגוון רחב של סיורים,הדרכות, כנסים והרצאות בעלות ערך משמעותי. בפעילות משתתפים קהלים ומגזרים רחבים באוכלוסייה הישראלית. הקיצוץ מהווה סכנה משמעותית להמשך הפעילות וקיומן של המדרשות, אנו לא ניתן לפגוע במפעל ציוני ערכי הנמשך 30 שנה".