היסטוריה בקיבוץ נרעם: מניין גם בשבת

בני נוער משדרות יגיעו מדי ערב שבת ברגל לקיבוץ החילוני בו עד עתה נערכו מניינים רק בראש השנה ויום כיפור ויקיימו קבלת שבת בנוסח קרליבך. עדיין לא הוחלט מי יהיה סבא סוכריות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/01/14 10:06 כב בשבט התשעד

היסטוריה בקיבוץ נרעם: מניין גם בשבת
יחצ, צילום: יחצ

התופעה בה מניינים בקיבוצים נערכים רק בראש השנה ויום כיפור, תקבל תפנית החל מהשבת הקרובה (משפטים) בקיבוץ נרעם. חברי 'חבריה ב'' של סניף תנועת הנוער אריאל בשדרות יגידו ברגל מדי שבת לערוך מניין בקיבוץ הממוקם סמוך לעיר, במרחק של כעשרים דקות הליכה מהעיר.

קיבוץ נרעם הינו קיבוץ חילוני, והקמת מניין פעיל בשבת מהווה צעד חסר תקדים בהיסטוריה שלו. זו הפעם הראשונה בה מניין מעין זה יתקיים באופן שוטף במקום מדי שבת.

חבריה ב' של סניף אריאל מתכננים להתפלל בערבי השבת בנוסח קרליבך בכדי להביא אווירה שמחה ומיוחדת לחברי הקיבוץ ונכון לעכשיו הם עדיין לא החליטו מי ייקח על עצמו את תפקיד 'מחלק הסוכריות'.

גורמים בסניף מציינים, כי הם מודעים לכך שיש לפעול ברגישות ולהימנע 'מניסיון הטפה' מכל סוג שהוא וכי מטרתם הוא לזכות יהודים אשר מבקשים אפשרות להתפלל במניין בשבת.

בעתיד מתכננים חניכי התנועה, לשלב לאחר התפילה קידוש קצר בו יימסר דבר תורה למבוגרים ופעילות קצרה לילדי המקום שיגיעו לבית הכנסת.

איתמר רוזנברג, קומנר הסניף, אמר כי "אנחנו מודים לה' על הזכות שהוא מגלגל בידנו להיות שליחים שלו להפיץ יהדות ותורה ומתפללים לה' שבאמת נצליח למלא את השליחות הזו כראוי, מתוך אהבה וענווה".