החמ"ד ממשיך בהטמעת התוכנית החדשה בתנ"ך

כלל תלמידי חטיבות הביניים ותלמידי כיתות י´ החלו בלימודי תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך. חלק מבתי הספר החליטו להישאר במתכונת הלימודים הקודמת בכיתות יא´

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/11/12 16:27 כג בחשון התשעג

החמ"ד ממשיך בהטמעת התוכנית החדשה בתנ"ך
רננה הררי,ארכיון מצפה הילה, צילום: רננה הררי,ארכיון מצפה הילה

במנהל לחינוך דתי מאיצים את הטמעת תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך: המפקחת על לימודי התנ"ך בחמ"ד, מירי שליסל, גיבשה מתווה מוסדר להטמעת תוכנית הלימודים בשנה הקרובה. על פי התוכנית הוגרה שנת הלימודים תשע"ג כשנת מעבר בין תכנית הלימודים הישנה לחדשה.

השנה החלו תלמידי חטיבות הביניים ותלמידי כתות י' בלימודים במסגרת התוכנית החדשה. בסוף השנה יבחנו תלמידי כתות י' במבחן הבגרות על פי המתכונת החדשה. בכיתות יא' יחליטו המורים אם ללמד במסגרת תוכנית הלימודים הקודמת, או החדשה. תלמידי כתות יב' ימשיכו ללמוד על פי התכנית הקודמת.

על פי הנחיית החמ"ד, בהוראת ספר דברים ניתן יהיה לבחור ללמד את נאום המצוות במתכונת הישנה או במתכונת הניסיונית כפי שקרה בבחינות בקיץ תשע"ב.

על מנת לסייע למורים ולתלמידים להתכונן לבחינה החדשה, מתכננים בחמ"ד מבחן ארצי במתכונת הבגרות שיתקיים אחרי ט"ו בשבט, על היקף של כ-60% מחומר הבחינה. בחמ"ד מקווים כי המהלך יאפשר לכל המורים והתלמידים להתנסות במתכונת החדשה ו"לשפץ" אותה לקראת השנה הבאה.