החמ"ד הוקיר תודה למאה מורים ומורות מצטיינים

המורים נבחרו מכל רחבי הארץ ומכל מסגרות מערכת החינוך הדתית לאומית, זאת על היותם "יזמים ופורצי דרך" בתחום ההוראה. שר החינוך: ראוי להעניק הערכה ותגמול על הישגי המורים

חדשות כיפה אורי פולק 13/09/11 14:38 יד באלול התשעא

החמ"ד הוקיר תודה למאה מורים ומורות מצטיינים
ששון תירם, צילום: ששון תירם

המנהל לחינוך דתי קיים אמש (ב') לראשונה ערב הוקרה למורים ומורות מצטיינים ממערכת החינוך הדתית בישראל. במסגרת הטקס נבחרו מאה מורים מצטיינים, מתוך מאות מועמדים מכל הארץ, זאת בשל היותם יזמים ופורצי דרך בתחום ההוראה.

המורים שנבחרו מגיעים מכל המסגרות החינוכיות של החמ"ד, לרבות גני הילדים, בתי הספר החטיבתיים והתיכונים ואף המכללות. את הפרס העניק שר החינוך גדעון סער, יו"ר החמ"ד אברהם ליפשיץ וסגניתו אתי אורלב ומפקחי החינוך הממלכתי-דתי.

"מאוד היה חשוב לי להגיע הערב, אמנם אני משתדל להגיע לאירועים המרכזים של החמ"ד, אבל ערב זה חשוב לי במיוחד, שכן לראשונה מעניק החמ"ד הוקרה למורים המשקיעים במיוחד מזמנם וכישוריהם כדי לקדם את תלמידיהם ולנו כמערכת חשוב שידעו שאנחנו מעוניינים להעניק יותר למי שנותן יותר", אמר באירוע שר החינוך סער. לדבריו, "אמנם מקצוע ההוראה הוא מקצוע אידיאליסטי שנובע מתוך אכפתיות ורצון לתרום מבחינת אישית ולאומית ולא מתוך הרצון לעשות כסף, אך זה איננו אומר שמי שעוסק בתחום זה איננו ראוי לקבל הערכה ותגמול על השקעתו והישגיו".

יו"ר החמ"ד, אברהם ליפשיץ, ציין כי החמ"ד יוביל בשנת הלימודים הקרובה מספר תוכניות חינוכיות אשר צפויות לקדם את איכות המורים והתלמידים במערכת החינוכית. ליפשיץ הוסיף כי זו השנה השנייה שהחמ"ד מוביל את תוכנית "בתי ספר מובילים בחכמ"ה (בית חינוך כמשפחה)", במסגרתה עשרים וחמישה בתי הספר המובילים עוברים הכשרה לחילוץ מודל חינוכי, ואחרי שנתיים של השתלמות הם ידגימו ויובילו בתי ספר אחרים.

"נושא אקלים אורח החיים בבתי הספר, אותו אנו מנסים להוביל, הוא מהפך של ממש בתחום החינוכי. העשייה שלנו ואירוע המצטיינים הערב, הם חלק מאותה תפיסה ומחשבה ומתוך רצון לעוד יצירה וחידושים פדגוגיים במערכת החינוך הדתית", אמר ליפשיץ.