הועבר תקציבן של בתי הספר הדתיים לחינוך מיוחד

חמשת בתי הספר יקבלו מימון של כ-18 מיליון שקלים ובכך תמשך פעילותן. העברת התקציב התאפשרה הודות למאמץ שהוביל ח"כ זבולון אורלב מול משרד החינוך

חדשות כיפה אורי פולק 29/12/11 08:53 ג בטבת התשעב

הועבר תקציבן של בתי הספר הדתיים לחינוך מיוחד
ajari-cc-by, צילום: ajari-cc-by

משרד החינוך יתקצב בכ-18 מיליון שקלים את חמשת בתי הספר של החינוך המיוחד המשתייכים לחינוך הדתי-לאומי, זאת לאחר מאבק שהוביל ח"כ זבולון אורלב ובכך למעשה מנע את סגירתם של מוסדות החינוך.

אורלב, המשמש כיו"ר ועדת המשנה לחינוך דתי ותרבות תורנית, פנה למשרד החינוך בדרישה לתקצב את ילדי החינוך המיוחד המפוזרים בחמישה מוסדות חינוך שונים, אחרת הם ייסגרו בגלל בעיות תקציב. על פי ההסכם, כל תלמיד שעבר ועדת השמה יתוקצב במסלול מיוחד, גם אם למד בכיתה רגילה. המשמעות היא שהתלמידים ילמדו בצורה רגילה ויזכו בנוסף לסיוע מיוחד.

לאחר מספר דיונים סוכם כ-1,000 תלמידים יתוקצבו, כל אחד, בתשלום של 1,800 שקלים לשנת הלימודים תשע"ב. המשמעות היא כי חמשת המוסדות יקבלו כ-18 מיליון שקלים - וימשיכו לפעול.

מוסדות החינוך המיוחד לציבור הדתי משמשים ככפרי נוער לנערים ונערות, וביניהם ישיבת בני חיל בירושלים, ישיבת בני חייל בקדומים, נווה רוחמה -בית ספר לבנות בירושלים, "אהבת חיים" בכוכב השחר והישיבה התיכונית באלוני הבשן.

ח"כ אורלב ברך על ההישג ואמר כי מדובר "בבשורה חשובה לילדי החינוך המיוחד וליקויי הלמידה. המשמעות היא שתלמידים אלה יוכלו להשתלב למרות הקשיים שיש להם ובכך הם יוכלו להתקדם ולהגיע להישגיים לימודיים כמו ילד רגיל. משרד החינוך שמסייע כאן הבין את הדבר ואני שמח על כך שהם נענו לבקשותינו".