"ההלכה אינה דורשת צניעות מבנים באותם פרמטרים כמו בנות"

במכתב שהוציא יו"ר מועצת החמ"ד הרב אבי גיסר, נטען כי עמדת החינוך הממלכתי דתי בנוגע לקוד הלבוש של התלמידים לא יכול להיות שיוויוני בין הבנים לבנות.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 17/12/15 10:00 ה בטבת התשעו

"ההלכה אינה דורשת צניעות מבנים באותם פרמטרים כמו בנות"
אילוסטרציה פלאש 90, צילום: אילוסטרציה פלאש 90

במכתב חדש שהוציא יו"ר מועצת החמ"ד הרב אבי גיסר, בנוגע לעמדת המועצה לאיסור אפלייה בקביעת תוכניות לימוד וקוד לבוש בין בנים לבנות, טוענים כי המועצה פועלת על פי קוד לבוש הלכתי, שהוא לא בהכרח שיוויוני אך הוא הקוד הקובע.

"קוד הלבוש המחייב בחמ"ד הוא קודש הלבוש ההלכתי" נכתב מכתב ולכן "בית הספר רשאי להנהיג קוד לבוש המתאים לרוחו ולתרבותו". עוד הוסיפו במכתב כי המועצה תהיה הראשונה לתמוך בשיוויון בין המינים ובמניעת התייחסות לבנות כאל אובייקט.

עם זאת, במכתב ציין הרב גיסר, כי ההלכה אינה מתייחסת לצניעות הנדרשת מן הבנים באותם הפרמטרים שהיא דורשת מן הבנות ולכן בניגוד לבנים, לבנות לא יתירו ללבוש מכנסיים ארוכים "אנו נתמוך באיסור לבישת מכנסיים קצרים לשני המינים, אך לא עומדים להתיר לבישת מכנסיים ארוכים לבנות כקוד לבוש". זאת בהמשך למחאת המכנסונים שהייתה בקיץ האחרון, בה תלמידות בבתי ספר חילוניים בארץ טענו כי הן אינן יכולות להגיע לבית הספר במכנסיים קצרים בדיוק כמו הבנים.

על פי החלטת המועצה, החמ"ד יכול לתמוך בכל הצעת חוק התורמת לשוויון בתנאי שהוא כולל את המשפט "בבית ספר דתי קוד הלבוש יהיה בהתאם להלכה ועל פי הנחייתה של מועצת חמ"ד הממונה על כך לפי חוק החינוך הממלכתי".

אברהם ליפשיץ, מנהל מינהל החמ"ד אמר לכיפה כי העניין עלה בדיון בכנסת, שם כולם הסכימו עם אותה הטענה: "בכנסת רצו לקבוע החלטה שגברים ונשים יתלבשו באותו באופן במוסדות חינוך. אבל אצלנו אי אפשר לעשות את זה. בחור יכול ללכת בלי חולצה, ואין מה לעשות, אצל בת זה יהיה פחות טוב אם היא תלך בלי".