האם מכירת ארבעת המינים תממן את המסע לפולין?

תלמידי הישיבה התיכונית אמי"ת נחשון יזמו מכירת סטים של ארבעת המינים, זאת כדי לממן את עלותו של המסע לפולין עבור תלמידים אשר אין ידם משגת להוצאה הגבוהה. הרחוב, בינתיים, מגיב בחשדנות

חדשות כיפה אורי פולק 26/09/11 10:13 כז באלול התשעא

האם מכירת ארבעת המינים תממן את המסע לפולין?
yanec-cc-by-nd, צילום: yanec-cc-by-nd

קבוצת תלמידי הישיבה התיכונית אמי"ת נחשון אשר ביישוב בית שמש, מתארגנת השנה לקראת סוכות למכירת ארבעת המינים - זאת כדי לממן את עלויות המסע לפולין עבור תלמידים המגיעים ממשפחות אשר אינן יכולות להרשות לעצמן את עלותו הגבוהה של המסע.

היוזמה, שצמחה מקרב התלמידים בחודשים האחרונים, מבקשת למכור סטים של ארבעת המינים לקראת חג הסוכות, במחירים זהים לאלו הנמכרים בשוק. מטרת התלמידים היא לגייס את כל הרווח מעסקאות המכירה, כדי לממן את עלויות המסע הנאמדות במאות אלפי שקלים עבור תלמידי כיתות יא'-יב'.

"המסע לפולין הוא מסע חשוב מאוד, שאנחנו כולנו מעוניינים לעבור אותנו בצורה מאוחדת ומגובשת. הבעיה היא שמדובר במסע יקר מאוד, שעלותו יכולה להגיע ל-7,000 שקלים ואף למעלה מכך. החלטנו שאנחנו לא רוצים להשאיר אף אחד מאחור, בטח שלא מסיבות כלכליות, וגיבשנו תוכנית משותפת על מנת לסבסד את המסע ולדאוג שכלל תלמידי כיתות יא'-יב' יוכלו להשתתף במסע המשותף", מספר לכיפה יאיר קלר, תלמיד כיתה יב' בבית הספר ואחד ממובילי היוזמה.

לדבריו, בית הספר פועל כדי לסייע לתלמידים, בעיקר בעידוד חינוכי ומוראלי אך גם במעטפת לוגיסטית ובמיקומו של המחסן המרכזי באחד ממבני בית הספר. עם זאת, קלר מציין כי נכון לעכשיו ההיענות ליוזמה לא כל כך גבוהה. "אנשים רגילים לקנות מהמוכרים הקבועים שלהם, מהדוכן הקבוע שלהם או מקרוב המשפחה שעוסק אף הוא בשיווק ארבעת המינים. הם מתייחסים אלינו בחשדנות ולא מבינים מאיפה אנחנו מגיעים - וחבל. יש כאן ניסיון אמיתי לרתום עניין עסקי לטובת ערך חינוכי וחברתי. אני מקווה שנצליח, בכל זאת", הוא אומר.

לפרטים והזמנות: יאיר קלר-0527029731