בקרוב: קמפיין פרסומי לעידוד הרשמה לבתי הספר הדתיים

כך סיכם שר החינוך במפגש שקיים השבוע עם פורום בתי הספר הממלכתיים-דתיים. יו"ר הפורום התייחסה לסוגיית ההפרדה המגדרית בבתי הספר ואמרה כי "כל מקרה צריך להיבחן לגופו"

חדשות כיפה אורי פולק 11/10/11 13:15 יג בתשרי התשעב

בקרוב: קמפיין פרסומי לעידוד הרשמה לבתי הספר הדתיים
hoyasmeg-cc-by אילוסטרציה -, צילום: hoyasmeg-cc-by אילוסטרציה -

פורום בתי הספר הממלכתיים דתיים ישיק בעתיד הקרוב קמפיין פרסומי להגברת ההרשמה לבתי הספר הממלכתיים דתיים, זאת באישורו של משרד החינוך - כך סוכם בישיבה שהתקיימה השבוע בין נציגי הפורום לבין שר החינוך, גדעון סער.

במסגרת הפגישה שיבח שר החינוך את פעילות החמ"ד והנחה על הקמת צוות עבודה אשר יפעל במסגרת תוכנית חדשה לפעילות משותפת אשר תביא לחיזוק החינוך הממלכתי דתי בישראל.

"אנחנו צריכים לחזק בחמ"ד את האמונה שלנו בחינוך הציבורי ונגד החינוך הבדלני. בסוף הכל מסתכם באנשים, באיכות האנשים", הדגיש שר החינוך בדבריו לנציגי הפורום. הוא ציין כי מעורבות ההורים בנעשה בבתי הספר הינה "חשובה ואפקטיבית" אשר מעניקה אמון למערכת.

במסגרת הפגישה המשותפת עסקו המעורבים בנושא ההפרדה בין תלמידים לתלמידות בחינוך הממלכתי דתי, כמגמה המאפיינת יותר ויותר בתי ספר המשתייכים למערכת החינוך הממלכתית דתית. נחמה אבינר, יו"ר הפורום, ציינה במפגש כי פורום הממ"דים אמנם "מקבל בברכה את הציבור החדש שנכנס לחמ"ד", אך הדגישה כי יש צורך "לכבד את האוכלוסיות הוותיקות ששמרו אמונים לחמ"ד כל השנים ולא נכנסים תוך רמיסת הציבור הזה בשם העקרונות".

"הפורום דוגל בעקרון שכל בית ספר צריך להיות מותאם לאוכלוסיה המרכיבה אותו ולכן לא ניתן "לקבוע מסמרות" בשאלת ההפרדה המגדרית - אלא כל מקרה צריך להיבחן לגופו", קבעה אבינר בדיון. לדבריה, "החמ"ד מכיל מקומות מגוונים ואוכלוסיות הטרוגניות ומגוונות. כמובן שמעורבות ההורים מבורכת אך צריכה להיות עם קוים אדומים בכדי שזה לא יהפוך להתערבות בוטה".