בעקבות הפיגועים: בוטל מעמד הקהל של החמ"ד בעיר העתיקה

בעקבות שני הפיגועים בירושלים, בוטל מעמד הקהל של החמ"ד שתוכנן להתקיים היום בעיר העתיקה. אברהם ליפשיץ לכיפה: לעיתים הגיבור כובש את יצרו. לא היה אפשר לעמוד מנגד ולראות בסערת הציבור"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/10/15 11:50 ל בתשרי התשעו

בעקבות הפיגועים: בוטל מעמד הקהל של החמ"ד בעיר העתיקה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה. Miriam Alster, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה. Miriam Alster, פלאש 90

בעקבות שני הפיגועים שהתרחשו היום בירושלים, בהם נרצחו שני ישראלים, הודיעו בחינוך הדתי כי בוטל מעמד הקהל, שהיה אמור להתקיים בהשתתפות אלפי תלמידים בכותל המערבי בירושלים.

יו"ר מנהל החינוך הממלכתי דתי אברהם ליפשיץ הסביר ל'כיפה' כי בחמ"ד קיבלו את ההחלטה ללא קשר להמלצות המשטרה. "המשטרה לא ביטלה את האירוע, אלא אנחנו קיבלנו את ההחלטה", אמר. "הבנו שלמרות שהמשטרה נמצאת בשגרה, לא ניתן היה לעמוד מנגד, לראות בסערת הציבור ולקיים את האירוע כסדרו".

"לעיתים הגיבור כובש את יצרו", הוסיף ליפשיץ. "אנחנו עומדים בגבורה, ואני מודה לאלפי ההורים ששלחו בשמחה את ילדיהם, מתוך ביטחון וצורך להביע אמירה, אך לא מצאנו לנכון לקיים את האירוע בעת הזו".

ליפשיץ ציין כי במוסדות החמ"ד נמצאים בימים אלו בקשר מתמיד עם משרד החינוך ומשטרת ישראל, וכי המוסדות נערכים לפעילות בצל המצב הביטחוני. "אנו משוחחים עם התלמידים ומחזקים אותם. קיבלנו הוראות מיוחדות ואנו מבצעים אותם. בעזרת השם נתפלל עם כל עם ישראל שהגל הזה יעבור".