בעיצומו של החופש: תלמידי החמ"ד עסקו בזהירות בדרכים

150 בתי ספר במנהל לחינוך דתי השתלמו במהלך החופשה ביום פעילות מיוחד בשיתוף "אור ירוק", שעסק בדגשים להתנהגות זהירה בדרכים. המארגנים: "מנסים להשפיע על המשפחות, דרך הילדים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/07/12 18:27 ו באב התשעב

בעיצומו של החופש: תלמידי החמ"ד עסקו בזהירות בדרכים
יחצ, צילום: יחצ

150 בתי ספר במנהל לחינוך דתי השתתפו אתמול (ג') בעיצומו של החופש הגדול, ביום פעילות מיוחד שעסק בזהירות בדרכים. תחת הכותרת "חברים בדרכים" הוזמנו מאות תלמידים והורים לעיסוק משותף בחשיבות לזהירות בדרכים, בפעילות משותפת לחמ"ד ולעמותת "אור ירוק".

"הפעילות מכוונת לתלמידי היסודי אך צפוי שתיצור מחוייבות גם בקרב המורים שידריכו את הפעילות", מסבירים המארגנים. לדבריהם, "הפעילות מכוונת להשפיע באמצעות התלמידים והמורים גם על המעגל המשפחתי של כל אחד מהם. התלמידים הבינו כי הבטיחות שלהם היא באחריותם - ועל כן הם נדרשים לא רק להתנהגות בטוחה מצידם, כי אם גם לשכנע את סביבתם הקרובה לנהוג כך".

במסגרת הפעילות עברו התלמידים בין תחנות שונות ובהדרכת המורים עוסקים בפעילויות מגוונות שעוסקות בבטיחות בדרכים. בתום הפעילות יצאו התלמידים למרכזי הקניות השונים וחילקו חומרי הסברה לעוברים והשבים.

הרקע לכל היוזמה הזו נובע בעקבות המצב החמור של היפגעות ילדים עד גיל 14 בתאונות דרכים בישראל. מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה, כי תאונות דרכים הן הגורם השני בחשיבותו בתמותת ילדים בגילאי 5-14. מדי שנה נהרגים בממוצע 42 ילדים בתאונות דרכים - כך שלמעשה כיתת לימוד אחת בישראל נהרגת בתאונות דרכים בכל שנה.

שיעור הילדים ההרוגים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים עומד בישראל על כ-8%, נתון חמור זה מציב את ישראל במקום הראשון בהיפגעות ילדים מבין המדינות המתקדמות בעולם בתחום הבטיחות בדרכים. לאורך השנים האחרונות ניצבת ישראל באופן עקבי בראש הרשימה של המדינות בהן שיעור הילדים ההרוגים הוא הגבוה ביותר.