במודיעין יוותרו על בחינות הכניסה לחמ"ד

מדובר ביישוב הראשון שהחליט לוותר על הבחינות הארציות ולקבל תלמידים על בסיס גיליון ציונים וראיון אישי. בחמ"ד מקווים להחלטה דומה של יישובים נוספים

חדשות כיפה אורי פולק 16/01/12 09:09 כא בטבת התשעב

במודיעין יוותרו על בחינות הכניסה לחמ"ד
ajari-cc-by, צילום: ajari-cc-by

במודיעין מבטלים את בחינות הכניסה לחטיבות הביניים ולתיכונים הדתיים, החל מהשנה הבאה, זאת כשלב ראשון במהלך כלל ארצי אותו מבקשים להוביל במנהל לחינוך דתי, לביטול מוחלט של בחינות הכניסה לבתי הספר - כך נודע לכיפה.

את מקומן של מבחינות הכניסה יחליף רישום תלמידים מסודר באגף החינוך בעירית מודיעין, כשראשי המוסדות יזמינו את התלמידים שנרשמו לראיון היכרות, שיתקיים לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה.

מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי ראש המנהל לחינוך דתי, אברהם ליפשיץ, ביוזמתו של מנהל החמ"ד במחוז ירושלים, אלכס גליקסברג ובתיאום עם רשתות החינוך והרשות המקומית. מטרתה המרכזית היא לקדם את המהלך כך שיישובים נוספים יחליטו לבטל את בחינות הכניסה למוסדות החינוך, ולבסס את קבלת התלמידים על סמך גיליונות ציוניהם וראיונות אישיים בלבד.

בתוך כך נרשמו כ-3,300 תלמידים לבחינות הארציות אשר מקיים החמ"ד לקראת השנה הבאה. הבחינות התקיימו במספר מוקדים ובהם ירושלים, נהריה, פתח תקווה, בית שמש, באר שבע, גוש עציון וקרני שומרון - והם עתידים להסתיים השבוע בכל שאר חלקי הארץ.

"המבחנים התנהלו בסדר מופתי", אומר יו"ר החמ"ד, אברהם ליפשיץ, שהדגיש בפני המורים, כפי שהוסכם מראש בין כלל מוסדות החינוך, כי "אין לפרסם את ציוני התלמידים לפני ג' באדר". לדבריו, "שמירת הכללים מסייעת לנו לשמור על אחידות במטרה לאפשר לתלמידנו ללמוד באופן טוב יותר, ולקבל את המענה הנכון".

ליפשיץ הביע שביעות רצון מהמהלך שהתקבל בעיר מודיעין לקראת השנה הבאה וטען כי "זה הכיוון אליו אנחנו מבקשים להגיע בכל מערכת החמ"ד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן