בית ספר ממלכתי דתי ראשון צפוי להיפתח בקריית ביאליק

בעירייה בוחנים כעת את הקמתו של בית הספר החדש, ככל הנראה בשנה הבאה, זאת בעקבות העלייה המשמעותית במספרן של המשפחות הדתיות המתגוררות בעיר

חדשות כיפה אורי פולק 02/01/12 18:41 ז בטבת התשעב

בית ספר ממלכתי דתי ראשון צפוי להיפתח בקריית ביאליק
ajari-cc-by, צילום: ajari-cc-by

עיריית קריית ביאליק בוחנת לראשונה אפשרות לפתיחת בית ספר ממלכתי דתי ראשון בעיר. המהלך מעיד על העלייה במספר הדתיים המתגוררים בעיר, שעד היום נאלצו לשלוח את ילדיהם למסגרות דתיות בערים הסמוכות.

בעבר פעלו בעיר מספר מוסדות דתיים, שנסגרו בעקבות חוסר ביקוש. כיום פועל בקריית ביאליק גן חובה ממלכתי דתי אחד, "גן אורות", וכבר בשנה הקרובה ייפתח גן טרום-חובה דתי ראשון.

מצוקת הלימודים בקריית ביאליק הגיע לשיאה בשנה האחרונה, כשבעיר נקלטה קבוצה של עשרות עולים מאתיופיה, שביקשו ללמוד במסגרת דתית. העירייה נאלצה לפתרונות יצירתיים והפעילה, בשיתוף עם משרד החינוך, כיתה ממלכתית-דתית שפעלה בתוך בית ספר ממלכתי.

הגרעין התורני בעיר צפוי להוביל את הקמתו של בית הספר הדתי החדש, שהקמתו, כאמור, נבחנת בימים אלה. בשלב זה מסתמן כי בית הספר יכלול בתחילה כיתות א' ו-ב' בלבד, אשר ייפתחו במקביל בשנה הבאה. בית הספר ייפתח כנראה במבנה בית הספר החילוני רמב"ם, אשר כיום לומדים בו כ-150 תלמידים בלבד, לאחר צמצום משמעותי במספר התלמידים בשנים האחרונות.