בית הספר הדתי "נר עציון" יסגר – ותלמידיו יפוזרו

מאבק ההורים הצליח ובית הספר בפתח תקווה, שכל תלמידיו בני העדה האתיופית, ייסגר מיידית וכל תלמידיו יפוזרו בין בתי הספר השונים בעיר

חדשות כיפה אורי פולק 04/09/11 07:43 ה באלול התשעא

בית הספר הדתי "נר עציון" יסגר – ותלמידיו יפוזרו
andrea2382-cc-by, צילום: andrea2382-cc-by

בית הספר הממלכתי-דתי "נר עציון" בפתח תקווה, שכל תלמידיו אתיופים למעט תלמיד אחד, ייסגר באופן מיידי וכל תלמידיו יפוזרו בין בתי הספר השונים בעיר - כך החליט בסוף השבוע האחרון שר החינוך, גדעון סער, בעקבות מפגש שקיים עם ועד הורי בית הספר, אנשי משרד החינוך וראש עיריית פתח תקווה.

קודם להחלטתו זו, קבע שר החינוך, כפי שפורסם בכיפה, כי השנה לא ייפתחו כיתות א' בבית הספר - ובית הספר ייסגר בהדרגה במהלך השנים הקרובות. ההורים התנגדו להחלטה וביקשו לסגור את בית הספר בבת אחת. דניאל אוריה, יו"ר מטה יוצאי אתיופיה בפתח תקווה, אמר כי "נשבית את הפעילות במוסד החינוכי עד שיימצא פתרון". אוריה מחה על כך שההחלטה התקבלה מבלי להתחשב בשיבוצם של התלמידים, בעוד חלק גדול מהם נותרו ללא שום פתרון, באין בית ספר המעוניין לקלוט אותם.

עם זאת, במשרד החינוך ציינו כי ההחלטה העדכנית מתבססת על גמישותם של ההורים בנוגע לשיבוץ ילדיהם במוסדות החינוך השונים בעיר ואף ביישובים הסמוכים לפתח תקווה. בעירייה יבקשו מההורים לשלוח את ילדיהם גם לבתי ספר ממלכתיים, ולא רק ממלכתיים-דתיים, ואף למוסדות חינוך בגבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה וראש העין.

כדי "להכריח" את בתי הספר לקבל את התלמידים ללא עוררין, אמר שר החינוך כי הוא ישלול מיידית את תקציביהם של המוסדות הפרטיים בעיר. "אם מנהלים לא ייענו לדרישה לקלוט אותם הם ייקראו לשימוע ויישללו מהם התקציבים", אמר שר החינוך במהלך "שבתרבות" בעיר חולון והודיע אף על כוונתו בדבר "פתיחת אזורי רישום לצורך העדפה מתקנת לבני הקהילה האתיופית".