בית הספר הדתי היחיד בגדרה יפריד בין תלמידים לתלמידות מכיתה א‘

ב"אוהל שלום" הצליחה קבוצת הורים להביא להחלטה על הפרדה מוחלטת בין תלמידות לתלמידים, החל מכיתות א‘ ומשנת הלימודים הקרובה. במשרד החינוך בכלל לא אישרו את המהלך

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/07/13 11:44 כט בתמוז התשעג

בית הספר הדתי היחיד בגדרה יפריד בין תלמידים לתלמידות מכיתה א‘
יחצ, צילום: יחצ

בית הספר הממלכתי-דתי היחיד הפועל כיום בגדרה, ”אוהל שלום“, הודיע להורים כי החל מהשנה הבאה יופרדו כיתות א‘ בין בנים לבנות. ההחלטה התקבלה, כך מסתבר, בניגוד לעמדת המנהל לחינוך דתי, ללא אישור משרד החינוך ועל אף שחלק מההורים בבית הספר מתנגדים להחלטה.

בגלי צה“ל סיפר היום שאול דרורי, אחד ההורים המתנגדים להחלטה, כי ”הם עושים הפרדה בכיתות נמוכות, אנחנו מדברים על כיתות א'. שבסופו של דבר מביא להדרה ולהפחתה בערכן של נשים... בגדרה זה בית הספר הממלכתי-דתי היחיד. מבחינתו, ההורים שלא רואים בכלל צורך בחינוך נפדרד, משום בחינה שהיא - לא מבחינה דתית, לא מבחינה חברתית, לא מבחינה פדגוגית-חינוכית - אין לנו בעצם לאן ללכת“.

עמדת החמ“ד גורסת כי אין מקום להפרדה בכיתות נמוכות, אלא מכיתות ד‘ ומעלה. על פי עמדת החמ“ד, הפרדה בבית הספר נדרשת לאישורם של שני שליש מהורי התלמידים.

ב“אוהל שלום“ הצליחה קבוצת הורים, שמזוהה בחלקה עם הגרעין התורני, להפעיל לחצים על הורים לחתום על רשימות תמיכה בהפרדה, בהתבסס על שכבה אחת ולא על כל הורי בית הספר, כדי להשיג רוב של שני שלישים - זאת מבלי שפורסמה החלטה רשמית, ומבלי שהובאו הנתונים הדרושים לקבלת החלטה לפני ההורים או הנהגת ההורים. הוראת משרד החינוך דורשת, כאמור, רוב של שני שליש מכל הורי בית הספר - ולא הורי שכבה אחת.

שמואל שטח, מנכ“ל ”נאמני תורה ועבודה“, אמר היום כי ”עד לפני כמה שנים, רוב הכיתות הנמוכות בחינוך הממלכתי-דתי היו מעורבות. תוך 10 שנים בסך הכל, הפרידו את רובן. במקרה של גדרה - ברוב המקרים זה לא היה הרצון של רוב ההורים, אלא הרצון של קבוצות קטנות בעלות תפיסות חרדיות לאומיות, שהצליחו בעצם לכופף את ההורים ואפילו את משרד החינוך".

במשרד החינוך ציינו כי לבית הספר לא ניתן אישור להפריד את התלמידים והתלמידות כבר מכיתה א‘ וכי שינוי אופיו של בית הספר לשנת הלימודים הינו בניגוד להנחיות מינהל החינוך הדתי והנהלת מחוז מרכז במשרד.