בחמ"ד יקימו רשת חנויות לבגדי יד שנייה

זאת על מנת לסייע לתלמידים נזקקים וכדי לעודד ערך של נתינה וצריכה נכונה בקרב התלמידים. על פי התוכנית, כ-50% מבתי הספר ישתתפו בפרויקט בשלוש השנים הקרובות

חדשות כיפה אורי פולק 20/03/12 12:56 כו באדר התשעב

בחמ"ד יקימו רשת חנויות לבגדי יד שנייה
Bob Jagendorf -cc-by, צילום: Bob Jagendorf -cc-by

המנהל לחינוך דתי מקדם יוזמה להפעלת רשת חנויות יד שנייה בכלל בתי הספר הדתיים בישראל, בה יימכרו בגדים מיד שנייה, על מנת לסייע לתלמידים נזקקים ולעודד ערך של נתינה וצריכה נכונה בקרב התלמידים.

השבוע, עם פתיחת שבוע החמ"ד, הודיע ראש המנהל לחינוך דתי, ד"ר אברהם ליפשיץ, על החלטה להקמת הרשת בכל בתי הספר. הרעיון יצא לדרך מיוזמה של מורה בתיכון הדתי "לוינסון" בקריית ים, שכבר מפעיל "חנות" שכזו בחודשים האחרונים.

על פי ההצעה, אותה מקדם גם ועד ההורים למען החינוך הדתי בישראל, הבגדים בבתי הספר יימכרו במחיר סמלי של כ-5 שקלים לבד, כשהרעיון הוא לחנך את הילדים לצריכה נכונה, להעביר מסר שלא חייבים להיות לבושים במותגים בכדי להיות לבושים "נכון" וכן לערב אותם בעשייה.

בכל בית ספר כיתה אחת תהיה ממונה על החנות, ברמת השיווק איסוף הבגדים והתפעול. "המגמה היא להכניס 10 בתי ספר לתהליך בשבוע הקרוב, 65 בתי ספר תוך שנה, ו-50% מכלל בתי הספר בחינוך הדתי תוך 3 שנים לפרויקט", ציינו בועד ההורים לכיפה.