בחמ"ד יקדישו את שנת הלימודים הבאה לדמותו של הרב חיים דוד הלוי

כל תלמידי החמ"ד יעסקו בשנת הלימודים הבאה בדמותו של מחבר הספר "מקור חיים" ובעל הקיצור שולחן ערוך. אברהם ליפשיץ: "דרך דמותו נבקש לחבב ולקרב את עולם ההלכה לתלמידים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 13/06/13 16:18 ה בתמוז התשעג

בחמ"ד יקדישו את שנת הלימודים הבאה לדמותו של הרב חיים דוד הלוי
המועצה הדתית תל אביב, צילום: המועצה הדתית תל אביב

במנהל לחינוך הדתי החליטו להקדיש את שנת הלימודים הבאה - תשע“ד - לעיסוק בדמותו של הרב חיים דוד הלוי, מחבר ספר ההלכה ”מקור חיים“ והקיצור לשולחן ערוך, הנלמד כספר הלכה במרבית בתי הספר בחמ“ד. בשנת הלימודים הנוכחית עסקו בחמ“ד בדמותו של הרב צבי יהודה קוק.

אברהם ליפשיץ, יו“ר החמ“ד, הסביר כי ”הרב חיים דוד הלוי זצ"ל, פוסק, מחנך, רב עיר, ואיש משפחה העיד על עצמו "אני מאמין גדול בחינוך". דבריו אלו מהווים השראה להמשך עבודתנו החינוכית“. הוא ציין כי מטרת התוכנית החדשה תהיה ”לעודד ולטפח בקרב תלמידי החמ"ד מידות של תלמיד חכם לאור דמותו של הרב - "בן מלך", על עמל בתורה, צניעות, דייקנות, בהירות, גאונות, ענווה, פשטות, הסתפקות במועט, חריצות, אמת וכבוד“.

כמו כן יבקשו בחמ“ד, באמצעות עיסוק בדמותו של הרב חיים דוד הלוי, גם ”לחבב ולקרב את עולם ההלכה וההקפדה על קיום מצוות“ וכן ”להכיר את משנתו החינוכית ותפיסת עולמו הציונית דתית“.

כהכנה לקראת תוכנית הלימודים, יפיקו בחמ“ד מגוון פעילויות לאור דמותו של הרב, לרבות חוברות פעילויות, שיעורי חינוך לכל הגילאים וחומרי למידה על קורות חייו ודרך פסיקתו.