איפור של שחרור

לקראת החג: לקט עצות ורעיונות לאיפור ברוח האביב

חדשות כיפה נעה-לילך כהן 31/05/00 00:00 כו באייר התשס

איפור של שחרור
יחצ, צילום: יחצ

חג הפסח המתקרב ובא, מביא אותנו להתחדשות בסגנונות האיפור ולצבעים המובילים בתקופת האביב. בבוא האביב נישאים באוויר ניחוחות משכרים של חופש ופריחה מחודשת. האביב חושף מחדש את יופיו של הטבע וססגוניותו, פריחה רב גונית של ריחות, קולות וצבעים הממלאים את האוויר ומאירים את הנוף, אליהם מצטרפים פרפרים יפיפיים וצבעונים בשלל צבעי האביב.

 

האיפור בזמן השעבוד במצרים

המדרש על הפסוק משיר השירים "תחת התפוח עוררתיך" מספר על נשות ישראל שהיו מתייפות ומתקשטות לכבוד בעליהן שחזרו כל יום שבורים ורצוצים מן העבודה הקשה ומאותה סיטואציה הצליחו להפרות ולהרבות את עם ישראל. סביר להניח כי חלקו של האיפור היווה מרכיב חשוב ומרכזי שהצליח להניע את מחשבות הבעלים מייאוש לתקווה ומעבדות לחירות.  לעניות דעתי, האיפור והקישוט ביטא עוצמה ואמונה מול השליטה והבוז ששידרו המצרים לישראל. יותר מכך, העוצמה ששודרה לא הייתה של "אני ואפסי עוד" אלא של ביטחון ושותפות עם הבעל ותקווה לעתיד טוב יותר.

 

איפור "שולט"                                                                                     

אז מהו בעצם איפור של שליטה ששידרו המצרים? לצורך ההסבר בחרתי בדמות נשית ממצרים הפרעונית, קליאופטרה. אותן אלו המכירות וזוכרות את מראה הדמות והאיפור שיוצרי הסרטים והתמונות בחרו להדגיש במלכה האלילית שמו לב לשדר של  "כוחי ועוצם ידי" שהיא העבירה.

אם נביט באיפורה של קליאופטרה נראה כי האיפור היה ברובו בסגנון מעושן עם צבעים כהים: חומים ושחורים, איפור כבד ודרמטי ושפתיים בצבע אדום עז.

 

איפור של חירות

בניגוד לאווירה ששידרו המצרים, אנו בפסח המסמל את תחילת תקופת האביב, מחפשות להיראות קלילות, שמחות וחופשיות. לצורך כך, נשתמש בצבעים בהירים המשרים אוירה כזו מבחינה פסיכולוגית הן בעיני המתאפרת והן בעיני המסתכל. צבעים בהירים הם כל הצבעים שמעורבבים עם לבן ונקראים פסטלים (כדוגמת ורוד בהיר, סגול בהיר, תכלת).

אז מה הם אותם צבעי השחרור שבהם נשתמש באביב?

זהב / חום שנהב: מכיל את כל כוחות הריפוי הקיימים, ריחוף, שמחה, אהבה, בריאות, אושר ושפע אינסופי בכל התחומים.

תכלת: החיבור לאני הפנימי שלנו, צבע ההגנה. צבע השמיים - המסמל אינסופיות, כמו כן צבע המים - המסמל שלווה,זרימה, רוך ונשיות.

ורוד: צבע האהבה המסמל: נשיות, רכות ורגישות.


שווה להשקיע (תמונות: יח"צ)



איפור עיניים

• לפני תחילת האיפור חשוב לבחור את הצבעים בהתאם לגוון עור הפנים:

• כאשר גוון העור בהיר עד בינוני כל צבע של צללית שנאפר עימו יראה בעוצמה.

• כאשר גוון העור כהה יתכן כי חלק מצבעי הפסטלים לא יראו כדוגמת: ירוק בהיר, תכלת בהיר, ורוד בהיר וכדומה. אם בכל זאת נבחר איפור בצלליות בהירות על גוון עור כהה רצוי לאפר בצלליות מבריקות ולא בצלליות מט.


ליצירת המראה הרצוי:

• יש להניח צללית בהירה על עצם הגבה כדוגמת: לבן-פנינה, המתאימה לצללית המרכזית שאיתה אנו מאפרים, על מנת ליצור מרחק בין העין לגבה.

בנוסף, בתוך ה-C הפנימי של העין, על מנת להדגיש את הזווית הפנימית וליצור מרחק בין שתי העיניים.

• את הצללית (בצבע ורוד או כל צבע אחר שהזכרתי) מניחים עד לשקע הבננה, האזור בו מסתיים גלגל העין הנראה שקוע מעט, ומטשטשים עד לחיבור עם הצללית שהונחה בעצם הגבה.

• בנוסף יש לטשטש כלפי חוץ העין את הצללית הורודה.

• משיחת הריסים עם מסקרה שחורה.

• מריחת עיפרון בתוך העין.

 

שפתיים

מראה השפתיים צריך להיות בהיר עם מעט ברק המקנה להם מראה לח, מוזן ומלא. אין לתחום אותם, בכדי שיתמזגו עם עור הפנים. לכן, מומלץ למשוח את השפתיים בשפתון קלאסי, בגוון "עור" או ב"ורוד בריא", ומעל להניח מעט גלוס שקוף או בגוון ורדרד שקוף.

 

מסגרת הפנים

המגמה לאחרונה במראה האיפור היא: "less is more", לשדר יותר בפחות מאמץ.

עור הפנים במראה חיוני ונקי, משדר קלילות ומפיץ אור אדיר, מעין מרחב פתוח ואינסופי.

רוב המייק-אפ הנוזליים הקיימים בשוק, אם לא כולם, מעניקים מראה קליל ומגיעים על בסיס שומני, סילקוני או מימי. כאשר משתמשים במייק אפ נוזלי, אין צורך לפדר את הפנים.

מעל המייק אפ נוספת הצללה מבריקה, המוסיפה זוהר חם (ולא ברק מתכתי- קר). ההצללה מתחילה על עצם הלחי ונמשכת לאורך קו הלסת לחיטוב מסגרת הפנים.

התוצאה המתקבלת מחזירה אותנו למוצרי איפור דקים יותר המעניקים מראה טבעי ואחיד לפנים.

 

למראה האיפור שקיבלנו יש להתאים בגדים תואמים, על מנת ליצור הרמוניה.

יש לזכור כי שימוש במינונים נכונים - שילובי צבעים - איזונים בין קר לחם מפיץ את סגולותיו המרפאים והחיובים של כל צבע במיוחד עלייך והן על הסובב אותך.

 

נעה-לילך כהן, מאפרת מקצועית לאיפור כלות, ערב וסדנאות איפור אישיות וקבוצתיות

Noa.lilach@gmail.com