"תשובה ציונית הולמת": גן לזכרו של הרב בן גל הי"ד

מגמת חקלאות בבית החינוך אמי"ת המר ברחובות, שם מלמד אביו של הנרצח בפיגוע הדקירה סמוך לאריאל, לקחה על עצמה לטעת עצי פרי בחצר בית הספר לזכרו. "מגבירים את אחיזתנו בארץ", אמר האב

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/18 10:13 ו בניסן התשעח

"תשובה ציונית הולמת": גן לזכרו של הרב בן גל הי"ד
נטיעת הגן לזכרו של הרב איתמר בן גל הי"ד, צילום: מיכל פלג

תלמידי מגמת חקלאות בבית החינוך אמי"ת המר ברחובות יזמו נטיעת גן עצי פרי בחצר בית הספר, לזכרו של הרב איתמר בן גל הי"ד, שנרצח בפיגוע דקירה סמוך לאריאל, ולזכרם של יקירי בית החינוך שהלכו השנה לעולמם.

הרב בן גל הי"ד היה בנו של רב בית החינוך, הרב דניאל בן גל. בית הספר כאב בשנה החולפת גם את אבדן המחנך המסור הרב שייקה מהצרי ז"ל ואת פטירת בנו של רב במכינת אמי"ת המר. בהובלת המורה לחקלאות שמוליק שבתאי ותלמידי המגמה, הוחלט להקים בבית החינוך  'גן זיכרון' ולנטוע בו עצי פרי לזכרם של הנפטרים.

במעמד מרגש נחנך השבוע גן הזיכרון בהשתתפות המשפחות. תלמידי מגמת חקלאות נטעו את העצים בליווי בני המשפחות, ולסיום נאמרה ברכת האילנות החגיגית.

הרב דניאל בן גל הודה לתלמידים על היוזמה המרגשת, והדגיש כי "התשובה לאויבינו, שיכולה אולי למנוע את הפיגוע הבא, היא אך ורק תשובה ציונית הולמת - בנייה ונטיעה בארץ. הם ניסו לפגוע ולהרחיק אותנו מהארץ, ועם נטיעת הגן אנו מגבירים את אחיזתנו בה".

הרב רפי מימון, מנהל קריית החינוך אמי"ת, אמר: "מדי שנה כאשר נאמר לצד עצים אלו את ברכת האילנות הנהוגה בחודש ניסן ונברך על פירות העצים בטו' בשבט- יהיה זה לזכר הנפטרים ולעילוי נשמתם".