פרס החינוך הארצי יוענק לישיבה הגדולה בארץ

ישיבת בני עקיבא במודיעין נבחרה לאחת מארבעה תיכונים שיקבלו את הפרס הארצי. "דוגמה ומופת לטיפוח ערכים חינוכיים לדור העתיד", כתבה מנהלת החינוך העל יסודי במשרד החינוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/18 16:39 ל בסיון התשעח

פרס החינוך הארצי יוענק לישיבה הגדולה בארץ
תלמידי ישיבת בני עקיבא במודיעין, צילום: גילי צרפתי

פרס החינוך הארצי יוענק הערב (ד') לישיבת בני עקיבא לפיד תורת נחום במודיעין. שנבחרה לאחת מארבעה תיכונים בלבד ברחבי הארץ שיקבלו את הפרס. בישיבה שהוקמה לפני 19 שנה לומדים 970 תלמידים, והיא הישיבה התיכונית הגדולה ביותר בארץ.

במכתב מיוחד ששיגרה לראש ישיבת בני עקיבא במודיעין, הרב שמואל רוזנבלום, ציינה דסי בארי, מנהלת החינוך העל יסודי במשרד החינוך, את הנקודות העיקריות שהובילו את חברי וועדת הפרס בהחלטתם.

"ברצוני להביע את הערכתי העמוקה להיותך דוגמה ומופת לטיפוח ערכים חינוכיים לדור העתיד. התרשמתי עמוקות ממשנתך החינוכית, מן המחויבות הבלתי מתפשרת, האכפתיות העמוקה,  ההתמדה והדבקות במטרה. אני מוקירה את תרומתך הרבה להצעדת בית הספר להישגים יוצאי דופן, לצד הובלת התלמידים בשבילי הערכים, שיעצבו את דמותם כאזרחים תורמים למדינה.

"תודה על: מעוף, יוזמה, יזמות וחדשנות, על ראייה של כל תלמיד כאדם בעל רגישות, שאיפות ופוטנציאל ועל החתירה הבלתי מתפשרת לסיוע במימושו. אין ספק, כי מערכת החינוך שלנו התברכה במנהיגותך החינוכית ובהתייצבותך בראש החץ של בתי הספר העל יסודיים במדינת ישראל".

עוד הוסיפה בארי כי "מערכת החינוך הציבה בין יעדיה המרכזיים את החינוך לערכים, מעורבות בחיי הקהילה והחברה, מניעת הנשרה והעמקת הלמידה, שאיפה למצוינות ואהבת הארץ. אתה מקיים הלכה למעשה את הסיסמה החרותה על דגלכם"

הרב שמואל רוזנבלום הסביר את המשנה החינוכית של בית הספר: "ייחודה של הישיבה הוא בשילוב הנדיר שבין דגש על אווירה תורנית, לימודי קודש ברמה גבוהה עם  עשייה חברתית ענפה, מצוינות לימודית, ערכיות, נתינה ויכולת הכלה של מגוון תלמידים רחב. לצד המצוינות הלימודית הבאה לידי ביטוי באיכות תעודת הבגרות בישיבה ישנו דגש מיוחד על הקשר האישי ועל הפעילות החברתית החווייתית. כל שכבה חווה ארבעה טיולים שנתיים, שבתות וסמינרים וכמה טיולים חד יומיים.

"בישיבה מאמינים כי החיבור שבין האווירה התורנית, הלמידה והחוויה בונה את הבוגר השואף להוביל את לפיד העשייה והנתינה במדינת ישראל. כמוסד קהילתי הישיבה יוזמת תוכניות הקשורות לחינוך העשרה ותרבות לכלל הציבור בעיר. האירועים המרכזיים הם הושענה רבה, יום העצמאות, שבועות ופורים".

חברי ועדת הפרס התרשמו גם  מפעולות הצוות החינוכי שפועל לתפור "חליפה מתאימה לכל תלמיד" – זאת  על מנת לשלב את כל התלמידים בישיבה וכדי לתת מענה לכל צורך נבנה מנגנון ייחודי לישיבה של איתור תלמידים בעלי צרכים ייחודיים ותמיכה בהם. המבנה והדרך הם ייחודיים לישיבה ומטרתם  להביא כל תלמיד ותלמיד למיצוי יכולותיו.

חוויה נוספת שמצאו חברי ועדת הפרס היא כי במסגרת הפעולות למיטוב האקלים הבית ספרי מושם דגש על שיח והקשבה. על שעות של שיחות אישיות עם המחנכים במסגרת 'קפה על הבוקר', כמו גם 'במסגרת אבן הטוען' - שעה  המאפשרת שיח פתוח על כל נושא בשיטת ההייד פארק.

"אנו מאמינים בעיקר בעשה טוב כדי להגיע גם לסור מרע. ולכן עיקר המאמץ הוא על העשייה המשותפת והמכבדת והטיפול במניעה נעשה רק בשוליים בצורה ממוקדת ומתוך העברת האחריות לתלמידים", סיכם הר רוזנבלום.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן