נתיב מאיר אירועים: חתונת החסד של תלמידי הישיבה

תלמידי מחזור ס', באחת מספינות הדגל של הציונות הדתית, החליטו לכבוד פורים להירתם למען זוג עולים מעוטי יכולת כלכלית ולארגן את חתונתם. "החלטנו לצאת מההתעסקות בעצמנו ולעזור לאחרים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/01/18 14:03 טו בשבט התשעח

נתיב מאיר אירועים: חתונת החסד של תלמידי הישיבה
המדריך ושניים מתלמידי המחזור, צילום: צילום מסך מיוטיוב

זוג עולים חדשים חסרי אמצעים כלכליים עתידים להתחתן בעוד יותר מחודש ומי שהתגייסו לעזור להם בכל נושא העלויות הכספיות הם תלמידי מחזור ס' בישיבת נתיב מאיר שבירושלים, שלקחו על עצמם את הנושא כפרויקט לכבוד פורים.

חיה, שאף התגיירה, ויאיר עלו לישראל מרוסיה ולאחר ההיכרות ביניהם החליטו להתחתן. עם זאת, עלויות האירוע הטרידו אותם עד שפגשו בתלמידי הישיבה.

"הקב"ה נותן לנו כל מיני מתנות", אמר יאיר וסיפר כי אחת מהן הייתה פגישה בינו לבין מדריך כיתות י"ב בישיבה הירושלמית, "הכרנו גם את החבר'ה המדהימים של מחזור ס'. הם באו עם בשורה מאוד טובה ואמרו שהחליטו לעזור לנו עם החתונה".

https://www.youtube.com/watch?v=N1BBXF1pDgE

מאיר, אחד התלמידים בישיבה, סיפר ל'כיפה' כי הם לא רצו ללכת לכיוון ההכתרה המסורתית, אלא חיפשו משהו שונה, "לכן החלטנו כשכבה להרים פרויקט אחר, שגם יגבש את השכבה סביב עשייה מסויימת והכי חשוב יהיה בעל ערך חשוב, שתורם לכלל".

לדבריו, אחד מהתלמידים הציע בתור רעיון לארגן "חתונת חסד" לזוג בעל יכולות כלכליות מועטות ולאחר שקיבלו פניה ממכון מאיר, הם נפגשו עם חיה ויאיר ונוצר ביניהם חיבור. "קודם כל הם זוג מדהים", ציין מאיר וסיפר כי כבר במהלך המפגש, "בלי להתבלבל החלטנו, שאנחנו הולכים על לארגן להם חתונה".

חברי המחזור ערכו רשימה מפורטת שכללה את כל עלויות האירוע והעלו לאתר jgive בקשה לתרומות הציבור.

"עם ישראל!", הם כתבו בדף המיזם שבאתר, "החלטנו לצאת מההתעסקות בעצמנו ולהשפיע טוב החוצה, לעזור לאחרים. השנה אנחנו נסייע ונשמח זוג בהרמת חתונה מדהימה בשבילם ונקיים מצוות הכנסת כלה. החתונה תתקיים בע"ה בתאריך כ"ה אדר, התשע"ח (12.3.2018) ואנחנו זקוקים לסכום של 72,000 ₪, כדי לסייע לזוג לשאת בעלויות". 

לאחר שפירטו את העלויות השונות הם כתבו: "אנחנו פונים אליכם ומבקשים שתעזרו לנו להקים בית נאמן בישראל! נשמח מאוד לכל תרומה כספית או להצעות של בעלי מקצוע שיוכלו לסייע לנו".

https://www.youtube.com/watch?v=IWPbfAN74ko

לפרטים ושאלות: נתי לוי 0544315807 נועם נבון 0532855280