נותנת להן כח

לאיילת אסטרייכר היו חסרים כלים בכדי לנווט בין היותה אימא ומפיקה עצמאית. מה שיצא מזה הוא פורום "חוט השני", להעצמת נשים עצמאיות.

חדשות כיפה אדם צחי 19/08/08 00:00 יח באב התשסח

נותנת להן כח

"אני רואה משהו מאוד רוחני בעסקים" אומרת איילת אסטרייכר (30), תושבת אלעזר. איילת, בוגרת בית הספר "מעלה", העובדת בתור מפיקה של סרטי תדמית וכן מנחה בשיטת ימימה, הקימה את פורום "החוט הנשי - מעגל העצמה לנשים עצמאיות", המשתמש בכלים רוחניים ועסקיים לצורך העצמת נשים עצמאיות. "גם אם אני מביאה בתור מרצה איש שיווק, לאו דווקא דתי ורוחני, אני מתכוונת להביא אחר כך גם את הפן הרוחני של זה. אי אפשר להזיז שום דבר בלי אמונה, גם אם יש לך את כל הכלים המעשיים. עסק מצריך כמות גדולה של אמונה ורצון. יש כאלה שלא קוראים לזה רוחניות, אבל גם מי שהכי רחוק מאמונה יודע שהוא צריך להאמין בדברים כדי שהם יצליחו".

פורום "החוט הנשי" מתכנס פעם בחודש ביישוב אלעזר. בפורום חברות 20 נשים דתיות עצמאיות מגוש עציון וירושלים, ביניהן מרפאה ברפואה סינית, מדריכת InDance, דולה, ביוגרפית ובמאית סרטים.


מקבלות רעיונות ומתחזקות


איילת, מאיפה היוזמה לפורום?

"היה לי עסק במשך שנה, עד שנולדה ביתי הבכורה. קצת אחרי הלידה הרגשתי שקשה לי מאוד לחזור, להיות גם אימא וגם בעלת עסק, והרגשתי צורך להצטרף לקבוצה שתעצים אותי ותעודד אותי, שאקבל כלים מעשיים לקדם אותי ועדיין להיות אימא. לא מצאתי. לא היה דבר כזה, והרגשתי שאני חייבת להקים את זה בעצמי.

כבר מהמפגש הראשון היו אנרגיות טובות, בכל הפגישות. מבחינתי, לראות נשים שיוצאות מהמפגש בהרגשה של כוח להמשיך ולפעול, מקבלות רעיונות ומתחזקות, זה מאוד מחזק ומשמח. הצורך שלי לקבל את הידע והתמיכה הללו הפך למשהו שאני מאוד רוצה לתת לאחרות. למדתי המון מהמאבק שלי לבד בעולם העסקי, שהוא לא כל כך נשי, ועוד פחות לנשים דתיות, ואני מעבירה את הידע הלאה".

מה קורה בפגישות?

"המפגש הראשון היה על חזון, הנעה ופעולה. בסדנא דמיינו, בכתיבה ובדיבור, לאן היינו רוצות להגיע אם הכול אפשרי, ללא הגבלה. דיברנו על חזון, הצבת מטרות, תתי מטרות, ואיך אני מזיזה את עצמי לשלבים מעשיים".


רשת של קשרים


נשמע כמו אימון.

"נכון, למדתי גם אימון, וחלק מזה אני מכניסה לסדנא.

במפגש האחרון דיברנו על גיוס לקוחות במובן רוחני. עשינו דמיון מודרך למשיכה של לקוחות. דמיינו מהן התכונות של הלקוח האידיאלי שלנו, ויצרנו תזכורת יצירתית כדי להתכוונן למקום הזה. כל אחת קיבלה כרטיס, וכתבה תפילה למשיכה של הלקוחות האידיאליים שלה, כמובן מתוך הבנה שמה שכל שה יביא לי זה טוב.


אני רואה כמה הכול מתחיל מתוך עצמי: בימים שאני פחות מחוברת לעסק, כשיש לי ספקות ורצון אולי לשנות כיוון - אין לקוחות, כאילו ה אומר קחי את הזמן, תחשבי, ותחליטי. כשאני רוצה ומוכנה לתת את עצמי, יש פתאום שפע של עבודה. זה חיבור ישיר".