מחנה קיץ תורני לזכרו של איתמר בן גל הי"ד

מאות בוגרי ובוגרות כיתות ט'-יא' ינצלו את ימי החופש הגדול ללימוד תורה באחת מהישיבות או המדרשות לבנות. לצד הלימוד הישיבתי, יקיימו התלמידים פעילויות נוספות כמו טיולי אופניים וסיורי שטח

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/18 14:22 טו בתמוז התשעח

מחנה קיץ תורני לזכרו של איתמר בן גל הי"ד
איתמר בן גל, צילום: יצחק מלמד

כמדי שנה יתקיים בחופש הגדול מחנה קיץ תורני בו ייקחו חלק מאות תלמידים בוגרי כיתות ט'-י"א. המחנה, בארגונם של איגוד ישיבות ההסדר ומנהל החמ"ד במשרד החינוך, יוקדש השנה לזכרו של הרב איתמר בן גל הי"ד, שנרצח בפיגוע דקירה בכניסה לאריאל לפני כחמישה חודשים.

בן גל נרצח בדרכו מהישיבה התיכונית בגבעת שמואל בה חינך, לביתו שבישוב הר ברכה שבשומרון. בן גל היה החוט שקישר בין הישיבה בה למד לפני גיוסו – ישיבת ההסדר בהר ברכה, לבין עבודתו כמחנך בחמ"ד, והמשיך ללמוד בישיבה כל השנים גם לאחר שהפך לאדם עובד.

המחנה מאפשר לתלמידי העל-יסודי לנצל את ימי החופש הגדול ללימוד תורה באחת מהישיבות או המדרשות לבנות ובכך לנצל את הזמן בצורה יעילה וחווייתית, במינימום עלויות. המחנה שפועל במסגרת "חמ"ד של חופש" מאפשר לתלמידים התנסות ראשונית בלימוד תורה ישיבתי. התלמידים צפויים לקחת חלק בסדרי הישיבות וילמדו בחברותות בהנחיה וליווי צמוד של צוות הרבנים, ישתתפו בשיעורים ויעשירו את עולמם הרוחני בלימודי גמרא, הלכה, מוסר ומחשבה.

בזכות העובדה שישיבות ההסדר פעילות ממילא בתקופה זו של סוף זמן קיץ לא מדובר בטרחה גדולה עבור הישיבות, ולכן מדובר במחנה קיץ זול במיוחד. כך, לצד הלימוד הישיבתי, יקיימו התלמידים פעילויות נוספות מחוץ לכותלי בית המדרש בהתאם לרוח הישיבה ולמיקומה. הפעילויות כוללות מסעות אופניים בהתיישבות, סיורי תנ"ך בשטח, התמקדות בסוגיות ערכיות סביב המקדש וחורבנו, סיורים בעקבות דמויות מופת, ערבי פויקה ועוד.

"מחנה הקיץ מתקיים מתוך ההבנה כי הנוער כבר לא מסתפק בבילויים הרגילים בחופש הגדול", אמר הרב איתן הכהן עוזר לראש החמ"ד משרד החינוך. "לצד כל הבילויים הנוער רוצה להעמיק בתכנים ערכיים ותורניים, ועל ישיבות ההסדר מוטלת האחריות ליצור מפגש איכותי בין לימוד התורה ובין התלמידים".

"חיבור הנוער לבית המדרש, לתורה ולרבנים כבר מגיל צעיר מחזק ומעצים את מוסדות החינוך בכל ימות השנה", מוסיף רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר, מולי יסלזון. "באיגוד אנו עוסקים בחשיבה חינוכית לטווח רחוק. הנוער שיגיע לישיבותינו, ישתתף בחוויה ייחודית וערכית, שתהווה קריאת כיוון להמשך מסלול חייו. אנו קוראים לתלמידים להיכנס לאתר האיגוד ולהירשם כל עוד יש מקום".

יוזמת מחנה הקיץ החלה לפני כארבע שנים ומתרחבת מדי שנה. בישיבות מתכוננים השנה להגעתם של יותר מ-200 תלמידים. מחנה הקיץ לנערות יתקיים במדרשת אפיקים והמחנה לנערים יפעל בישיבת כרם ביבנה, ישיבת ההסדר בית שאן, ישיבת ההסדר בנתיבות, ישיבת הר ברכה, ישיבת הכותל וישיבת ההסדר במעלה אדומים.

ראש מנהל החמ"ד, אברהם ליפשיץ, בירך על המהלך ואמר: "אנו רואים חשיבות עליונה במתן מענה לתלמידים ולהוריהם גם בחופש הגדול. גם בקיץ הילדים תלמידים שלנו ותחת אחריותנו ולכן בכל שנה החמ"ד מנסה לתת מענה מערכתי וערכי לתלמידיו. בתוך כך, בשנים האחרונות הפעלנו מסלול פיילוט במספר ישיבות הסדר ומדרשות לבנות המציע מעין 'סאמר סקול' ללימוד מקורות מארון הספרים היהודי, והשנה אנו שמחים ונרגשים שהתכנית התמסדה ויוצאת לדרך בישיבות ומדרשות בארץ".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן