מחאת הורים נגד בני עקיבא: לא להעלאת המחירים

הורים לחניכים בתנועת בני עקיבא זועמים על ההנהלה, שהחליטה להעלות את מחירי החברות בתנועה. ההורים העבירו עצומה לבני עקיבא ובה דרישה לוותר על ייקור התשלומים, מחשש כי הורים רבים יעדיפו שלא לשלוח את ילדיהם לתנועה. בני עקיבא: "החברות בתנועת בני עקיבא עדיין הזולה ביותר מבין כלל תנועות הנוער"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/19 15:56 כו באדר א'

מחאת הורים נגד בני עקיבא: לא להעלאת המחירים
בני עקיבא. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

מאבק הורים נגד בני עקיבא. עצומה המופצת בשעות האחרונות ברשת, דורשת מהנהלת בני עקיבא לבטל את העלאת מחירי תשלום דמי החבר השנתיים. בני עקיבא העלתה את התשלום השנתי לחניך בתנועה ל-330 שקלים, במקום 290 שנדרשו לפני.

לטענת ההורים, הורים רבים מממעמד הביניים והנמוך לא יוכלו לעמוד בעליית המחירים, בפרט הורים לכמה חניכים בתנועה, ויעדיפו לוותר על ההשתתפות של ילדיהם במפעלי התנועה. בעצומה המתפרסמת ברשת נאמר: "קיבלנו הודעות מהנהלת התנועה שלטעמנו אינן מנומקות מספיק שמחירי החברות השנתיים עולים מ-290 ל-330 שקלים.
אנחנו מתנגדים למהלך מכיוון שסביר שהרבה הורים במעמד הנמוך-ביניים יחליטו שאינם יכולים לעמוד בעלויות שבין כך קשות להם.
ואיננו יכולים לתאר את המצב שבו הורים עם מספר ילדים יחליטו שילדיהם לא ישתתף במפעלי התנועה ואנו נאלץ להשאירם מחוץ לסניפים בגלל העלות הגבוהה להם.
על כן, אנו דורשים להשאיר את מחירי החברות בסכומם הקיים ולפעול יותר למען חניכים שבמצב כלכלי קשה."

חניכי בני עקיבא. ההפרדה מתגברת?

חניכי בני עקיבא. אילוסטרציהצילום: בני עקיבא

לדברי ההורים, "במידה והנהלת התנועה מחליטה שאין אפשרות אחרת:
א. נקבץ אלפי חברי והורי התנועה שהתנועה חשובה להם שהם מתנגדים למהלך.
ב. נעזור להנהלת התנועה מול משרדי הממשלה להגדלת התקציבים.
ג. נדרוש מהנהלת התנועה להסביר לכל ההורים למה המחירים עלו כל כך(כולל שיקוף מלא של תקציבי התנועה ולהעביר לקומונריות סדנא איך להרוויח כסף לתיקצוב צדדי של החניכים "המתקשים")
- חשוב לציין שהמאבק כולו נעשה לשם שמים ואינו בא להוציא שם רע חס וחלילה על התנועה שכולנו גדלנו, וגדלים בה! הכל כדי שסיסמת "תנועה של עם" תקבל תוכן אמיתי".

מבני עקיבא נמסר בתגובה: "תנועת בני עקיבא הינה תנועת הנוער אשר גובה את המחירים הנמוכים ביותר מבין תנועות הנוער, כפי שעלה גם מבדיקות שנעשו בשנים האחרונים בתכנית חיסכון בערוץ 2 ובעיתון The Marker. למרות המורכבות הכלכלית והעלייה המתמשכת בעלויות לאורך השנים הצליחה התנועה להמשיך בפעילות השוטפת ואף להעצימה ללא העלאת מחירים כלל במשך כעשור. כעת, על מנת להמשיך ולפעול באופן מלא החליטה התנועה להעלות את מחירי דמי החבר באופן הנמוך ביותר האפשרי לשם המשך הפעילות כך שהחברות בתנועת בני עקיבא עדיין הינה הזולה ביותר מבין כלל תנועות הנוער.

"העלויות הגבוהות שצמחו מטבע הדברים בעשור האחרון וכן הרחבה וצמיחה משמעותית של פעילות התנועה חייבה את התנועה לקבל החלטה זו. זאת כדוגמת הקמת מחלקת חבריא ב' והמשך פעילות השבטים עד תום כיתה י"ב תוך פעילות חברתית, חוויתית וערכית ענפה. בנוסף במקביל, יגדל באופן משמעותי מערך הסיבסודים לחניכים הזקוקים לכך בשיעור של עד 70%.

"בנוסף, עליית המחירים תהיה רלוונטית עבור כמחצית מההורים רק בעוד כשנה. זאת עקב כך שהתנועה החליטה לדחות את תאריך עליית המחירים ולהודיע על כך להורים זמן רב לפני כן על מנת שיוכלו לשלם ע"פ התעריף הנוכחי. מכיוון שכמחצית מההורים מחדשים את דמי החבר לפני פעילות ט"ו בשבט הראשונה - עליית המחירים תחול לגביהם בפועל לרוב רק בעוד כשנה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן