מה עומד מאחורי שילוט החוצות של ישיבת "אורות הזורעים"?

קוצרים הצלחות: תלמידי כיתה י"ב בישיבת "אורות הזורעים" מראים שאפשר גם אחרת ובמיזם חדש הם החליטו שאפשר ואולי גם צריך לשנות את מה שאנחנו רואים בפרסומות שהפכו ממש לשגרת החיים שלנו

חדשות כיפה אביה ברגמן, חדשות כיפה 12/09/19 11:52 יב באלול התשעט

מה עומד מאחורי שילוט החוצות של ישיבת "אורות הזורעים"?
צילום: ישיבת הזורעים

אם יצא לכם לנסוע בכביש המחבר בין טבריה לקיבוץ הזורעים, ממש בצומת שיכון ד' שבעיר, וודאי נתקלתם בשילוט חוצות שונה ומעניין שהתפרסם שם לאחרונה. מדובר על שלט פרסום לא שגרתי ובו מופיע דף גמרא ממסכת שבת שבהחלט מושך את העין, מפתיע ומעניין. האחראים למיזם הם תלמידי כיתה י"ב מישיבת אורות הזורעים שהחליטו שהגיע הזמן לשנות והצליחו אולי אפילו במעט ליצור איזה שינוי תודעתי קטן אצלנו בראש. 

בסוף שנת הלימודים האחרונה, רגע לפני שיצאו לחופש הגדול כינס הרב גדי הרמן את תלמידי כיתתו ושוחח עימם על התרבות החומרית הקיימת היום בעולם ובמדינת ישראל בפרט. הוא הביא לתלמידיו דוגמא בה התייחס לפרסומת של סדרת פשע חדשה שתלוייה ממש בצומת הפונה לישיבה ושיתף את תלמידיו במחשבה שמצערת אותו כי חבל שלא מפרסמים דברים יותר חיוביים ומהותיים כמו דף לימוד חדש שנלמד ועוד. הרב הרמן לא העלה בדעתו שהתלמידים יקחו את החלום שלו צעד אחד קדימה ויזכו להגשים לו אותו לגמרי בעצמם. 

"רצינו לפרסם דף גמרא אבל עלתה בעיה כי אחרי שימוש בשלט הוא נזרק לפח. לכן התקשרנו לרב מוכר והתייעצנו איתו מה ניתן לעשות במצב כזה והוא הסביר לנו את ההיבטים ההלכתיים וברך אותנו בהצלחה. התחלנו להזיז את הרעיון קדימה. חברים מהכיתה תרמו כל אחד לפי יכולתו, השגנו את חברת הפרסום שתלתה את השלט וביקשנו ממנה הצעת מחיר לשינוי השלט, חבר מהכיתה עיצב את הפרסומת החדשה, ישבנו עד השעות הקטנות של הלילה דרך המייל ושיחות ועידה כדי שהרעיון יצא לפועל. ביום האחרון, ממש לפני תחילת הלימודים הגענו כמה חבר'ה לתלות את השלט והפרוייקט יצא לדרך." כך סיפר לנו שילה פלהיימר, תלמיד י"ב בישיבה וממובילי המיזם.

בזמן שהנוער הישראלי חגג את חופשת הקיץ וזנח בצד את הלימודים, בית הספר ואולי גם חלק מהערכים, יש מי שראו לנגד עיניהם מטרה מקודשת ונלחמו להשיג אותה בעזרת עבודה קשה והרבה כוח רצון. לאורך כל חופשת הקיץ התלמידים שקדו על הפרויקט הנהדר, חסכו כסף ונתרמו לסייע בהקמת השילוט, וכל זאת מאחורי גבו של הרב שכלל לא ידע על התכנית. "ביום הראשון ללימודים הרב אסף אותי ברכב שלו מהצומת בה עמדתי וחיכיתי לטרמפ לישיבה. התחלנו לנסוע ופתאום הרב שם לב לשלט החדש. הוא היה בהלם, עצר את הרכב, יצא ממנו והתלהב בטירוף. הוא היה מופתע ולא האמין למה שהוא רואה". מספר יוסף קצין, תלמיד נוסף בכיתה.

התגובות הטובות והפידבקים החיוביים לא איחרו לבוא, כפי שמתאר שילה: "הבנו שכנראה השלט יצור משהו ויהיה עליו דיבור אבל זה לא היה לשם הפרסום אלא לשם קידוש ה', אנחנו השליחים של הקב"ה, רצינו לעשות משהו שבעינינו הוא הנכון. הידיעה על השלט התחילה לרוץ ולהתפרסם מפה לאוזן וקיבלנו מאות תגובות מדהימות מאנשים. בשיחה הראשונה של היום הראשון ללימודים בישיבה ראש הישיבה ציין את הפעילות החיובית הזאת. הבנו שיש כוח למה שאנחנו עושים, יש לנו השפעה וזה נותן את כוח והמוטיבציה לעשות עוד דברים טובים בעתיד."

לצערם של התלמידים זהו מיזם חד פעמי כיוון שעלותו גבוהה ואין באפשרותם להמשיך לממן אותו בפריסת שלטים נוספים, ועל כן בעוד כמה ימים השלט ירד מהתצוגה, אבל זו עוד דוגמא אחת מקסימה למעשה טוב וחיובי שנעשה ממש על ידי ובזכות הנוער שלנו. לנו רק נותר להגיד לכם- שאפו! אנחנו גאים.