לפיד לתלמידי התיכון הדתי: "השבת היא מתנה לעם היהודי"

במהלך סיור בכנסת נפגשו תלמידי תיכון "אור תורה דרך אבות" עם יו"ר יש עתיד ושוחחו עמו על סוגיית השבת. "צריכים למצוא פתרון שיאפשר חיים יחד לאלו שהולכים בשבת לבית כנסת ואלו שמעדיפים להגיע לתאטרון", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/18 18:01 כג בסיון התשעח

לפיד לתלמידי התיכון הדתי: "השבת היא מתנה לעם היהודי"
התלמידים במפגש עם יאיר לפיד, צילום: דוברות אור תורה סטון

כ-80 תלמידי שכבת ט' מתיכון "אור תורה דרך אבות" של רשת אור-תורה סטון, השתתפו אתמול (ג') בסיור במשכן הכנסת, שם נפגשו עם יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד.

הסיור נערך במסגרת לימודי האזרחות בתיכון, מתוך הבנה כי זה המקום הטוב ביותר להראות לתלמידים את התממשות המושגים התיאורטיים אותם למדו בכיתה לאורך שנת הלימודים. הסיור כלל הסברים מקיפים בקומת המליאה על מבנה הכנסת, על מעמדה של הרשות המחוקקת, ובין השאר צפו התלמידים בוועדות הכנסת השונות.

במפגש עם חבר הכנסת, פתח יאיר לפיד באנקדוטה וסיפר שהחדר בו הם יושבים נמצא סמוך לבונקר של הכנסת, ממנו יצאה ההוראה לשחרר את ירושלים המזרחית במלחמת ששת הימים. תלמידי השכבה העלו בפניו מגוון נושאים ושאלות אקטואליות, בהם סוגיית הרס הבתים הצפוי בנתיב האבות, וגם על התכנונים הפוליטיים העתידיים.

התלמידים עם ח"כ לפיד

התלמידים עם ח"כ לפידצילום: דוברות אור תורה סטון

בין היתר שאלו התלמידים על סוגיית השבת במרחב הציבורי, הסטטוס-קוו, פתיחת בתי עסק בשבת, משחקי הכדורגל ומדוע הוא תומך בתחבורה ציבורית בשבת. לפיד השיב כי "השבת היא מתנה לעם היהודי ושהעם היהודי השכיל להנחיל לעולם כולו. אני לא רוצה שהשבת תהפוך ליום שאינו מיוחד, ועדיין אנחנו צריכים למצוא פתרון שיאפשר חיים יחד לאלו שהולכים בשבת לבית כנסת ואלו שמעדיפים להגיע לתאטרון".

"הביקור במרכז העניינים של המדינה הוא חוויה עצומה", אמר יאיר אמסילי, רכז לימודי האזרחות ב"אור תורה דרך אבות". "התלמידים למדו הרבה על שלטון החוק ועל הצורך למצוא פתרונות יצירתיים כדי שהחוק לא ירסק את האזרח, בדיוק כמו שהמדינה צריכה לחתור להסדיר את ההתיישבות בנתיב האבות תוך כיבוד הרשות השופטת".