לפוליטיקאים יש מה ללמוד: תלמוד תורה בשומרון אוחד עם בית ספר ממלכתי דתי

במועצה המקומית קדומים אישרו את מהלך האיחוד של שני המוסדות, כך שהן יפעלו במתכונת מאוחדת ממלכתית דתית בשילוב מגמת תלמוד תורה. ראש המועצה: "תודתנו לכל הצדדים על הוויתורים ועל הצעדים שנקטו בהם יחד לטובת אחדות היישוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/19 13:12 כא בסיון התשעט

לפוליטיקאים יש מה ללמוד: תלמוד תורה בשומרון אוחד עם בית ספר ממלכתי דתי
אילוסטרציה. כיתה, צילום: shutterstock

מועצת קדומים אישרה אמש (א') את מהלך איחוד בית הספר לבנים הממלכתי דתי במועצה יחד עם תלמוד תורה, במה שעשוי לבשר על מגמה ביישובים נוספים בציונות הדתית.

בישיבת מליאת המועצה הובא מתווה שיוביל, החל מהשנה הבאה, ליצירת בית ספר ממלכתי דתי אחד בתחומי המועצה שבו תהיה מגמה תורנית מיוחדת לתלמידי התלמוד תורה. לפי ההסכם שאושר מנהלת הממ"ד תשמש כמנהלת בית הספר המאוחד ואילו מנהל הת"ת יכהן כראש המגמה התורנית וכדמות "תורנית משפיעה על כולם".

חוגג ניצחון. דורני וותיק

ממובילי המהלך. דורני וותיקצילום: מדף הפייסבוק של עוזיאל ותיק

ראש המועצה, חננאל דורני, כתב על כך בדף הפייסבוק שלו וציין: "תודתנו לכל הצדדים על הוויתורים ועל הצעדים שנקטו בהם יחד לטובת אחדות היישוב ולטובתם של כלל הילדים. אנו קוראים לכלל הציבור לשתף פעולה עם המתווה עליו הוחלט ולגלות סבלנות בהליכים להקמת המוסד המשותף".

סגן ראש המועצה, עוזאל ותיק הוסיך כי הוא "שמח שאנחנו גם שומרים על אחדותו של בית הספר ועל חוזקו המשותף וגם שומרים על המגמה של תלמוד התורה שתיתן מענה לכל המשפחות החפצות בכך ואף נוכל להרחיב אותה בע"ה לכל תלמיד שיהיה מעוניין".