למדנו לתואר אחד וסיימנו עם שניים

למעלה מ-50 זוגות התחתנו כתוצאה מלימודיהם המשותפים בקריה האקדמית אונו, וראש מינהל הציונות הדתית אומר שזה לא במקרה: "אפילו הרכזת האקדמית שלי יצאה לקורס שדכניות". חנה שהכירה את בעלה בלימודים: "זה מקל בעיקר בתקופת בחינות"

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף הקריה האקדמית אונו 27/05/19 15:43 כב באייר התשעט

למדנו לתואר אחד וסיימנו עם שניים
תלמידים במכללה, צילום: הקריה האקדמית אונו

כשצעירים וצעירות בציונות הדתית מתלבטים באיזה מוסד אקדמי לבחור, הם לרוב בוחנים את הרמה המקצועית של כל מוסד. בקריה האקדמית אונו מציינים כי מי שיבקש ללמוד במסגרתם, יתכן מאוד ולא יסיים את הלימודים רק עם תואר ראשון איכותי, אלא גם עם בן או בת זוג לחיים.

"אין ספק שאת הפלטפורמה, שבה סטודנטים וסטודנטיות לומדים, צריך לנצל גם למה שנקרא שידוכים ולחבר בין אנשים", אומר לחדשות כיפה ראש מינהל הציונות הדתית בקריה האקדמית אונו, הרב משה רייס.

הרב רייס

הרב רייסצילום: הקריה האקדמית אונו

לדבריו, הוא לקח את הרעיון הזה כמה צעדים קדימה: "לצורך העניין הזה לא רק שאני עוסק בכך ברמה האישית, אלא שהרכזת האקדמית שלי יצאה לקורס שדכניות כדי שיהיה לה את הידע המקצועי כיצד לחבר את האנשים".

הרב רייס מציין כי בכך לא מסתיימים מאמצי הקריה לחבר בין הסטודנטים והסטודנטיות כל הדרך לחופה: "אנחנו מארגנים פעילויות משותפות, כנסים ושבתות העשרה, שבהם הסטודנטים מכירים יותר אחד את השני וכתוצאה מזה נוצרות מערכות זוגיות".

חנה וניר בטקס סיום התואר הראשון

חנה וניר בטקס סיום התואר הראשוןצילום: באדיבות המצולמים

אחד הזוגות שהכירו תחת קורת הגג של הקריה האקדמית אונו הם חנה וניר ברכיה. "למדנו באותה כיתה בפקולטה למשפטים ושנינו כיום עורכי דין", אומרת חנה (30) שהכירה את בעלה, ניר (35), לפני 9 שנים.

לדבריה, "הכרנו בתחילת השנה הראשונה וכעבור שנה, לפני 8 שנים, נישאנו". את מרבית שנות הלימודים הם בילו יחד כזוג נשוי וחנה מוסיפה כי לניהול מערכת זוגית במהלך הלימודים יש הרבה מאוד יתרונות: "לשנינו היו לוחות זמנים זהים והדבר קיבל ביטוי במיוחד בתקופות הבחינות וכשנדרש מאיתנו להגיש עבודות, הכנו אותן יחד".

גם נחום (33) ומור זוהר (29) הכירו באקדמית אונו בזמן שלמדו יחד בפקולטה למנהל עסקים. "הכרנו בתחילת השנה הראשונה והתחתנו בסופה", אומר נחום. הם נשואים כבר 8 שנים כשהוא בעל עסק עצמאי ורעייתו עובדת בנק.

גם הוא רואה רק צדדים חיוביים בצליחת הלימודים האקדמיים כזוג נשוי: "למדנו יחד למבחנים ועזרנו אחד לשניה לכל אורך הדרך. בכלל האווירה במינהל הציונות הדתית במכללה היא מאוד נעימה ומאפשרת מאוד מצב של זוגיות במהלך התואר"

נחום ומור זוהר

נחום ומור זוהרצילום: באדיבות המצולמים

עד כה, תחת ידי המכללה בקרית אונו יצאו למעלה מ-50 זוגות והרב רייס מספר כי עזרתם לא מסתכמת רק בשלב ההיכרות: " אנחנו גם עוזרים לזוגות בכל הקשיים המתלווים לשנת הנישואין הראשונה, לרבות סיוע פסיכולוגי על חשבון הקריה. ממש כמו חיי קהילה. עוד הוא אומר כי "מרבית הזוגות למדו באותה פקולטה והכי הרבה יצאו מהפקולטה למשפטים, אך היו גם מצבים שבהם זוגות מפקולטות שונות הכירו והתחתנו".

רוצים מלגה עד 31,800 ש"ח מדמי התואר? לפרטים נוספים הקליקו