כשלוחמי מג"ב הצדיעו לגיבורים האמיתיים

ב'עלה' ביקשו לערוך לחניכים יום צבאי מושקע. פניה ספונטנית לקבוצת לוחמים בתחנה המרכזית בירושלים, הובילה למפגש מרגש בין אנשי מג"ב לילדים הנרגשים שחוו את העולם הצבאי בצורה הקרובה ביותר ביחס למצבם הבריאותי

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/17 16:07 ו בטבת התשעח

כשלוחמי מג"ב הצדיעו לגיבורים האמיתיים
הלוחמים מצדיעים לילדים, צילום: עמיחי דוד, יהודה חנימוב

מדי שנה עורכות המתנדבות במרכז 'עלה' בירושלים לחניכים "יום צבא". השנה הגיעו למקום מספר לוחמים ולוחמות ממג"ב ומצה"ל, שהוסיפו לילדים הרבה צבע ירוק ללחיים.

באחד הבקרים של השבוע שעבר עברה רכזת המתנדבים בעמותה, מיטל אדמוני,בתחנה המרכזית בבירה כשלפתע ראתה קבות חיילי מג"ב ובמוחה הבזיק רעיון.

בהחלטה של רגע היא פנתה אליהם וסיפרה על האירוע שהם מתכננים לילדים מאוחר יותר במרכז. אחד המפקדים, בחור בשם אביאל, התלהב מהרעיון יצר קשר עם קבוצת לוחמים נוספת וכן למש"קית החינוך שלהם, ליאור.

חניכי עלה והחיילים

חניכי עלה והחייליםצילום: עמיחי דוד, יהודה חנימוב

"ברגע שקיבלתי טלפון מאביאל עם הבקשה הכל כך מיוחדת", סיפרה ליאור, "לבוא ולהצטרף לפעילות מיוחדת בשיתוף חבר'ה עם מוגבלויות, הודעתי מיד שאני מצטרפת. עזבתי הכל ובאתי".

הלוחמים והמתנדבים שרו עם הילדים שירים צבאיים, איבזרו את המרכז בציוד צבאי ואף הלבישו אותם במדי צה"ל. אחת מהחוויות המרגשות הייתה כשאנשי מג"ב נערכו למסדר והצדיעו לחניכי המרכז.

לדברי ליאור, "זו הייתה חוויה מדהימה! אנחנו, יחד עם חיילים נוספים וכל המתנדבים המיוחדים, היינו עדים לחגיגה נדירה ומיוחדת ביותר. אני שמחה שניתנה לי ההזדמנות להצטרף".

מנכ"ל עלה ירושלים, שלומית גרייבסקי, "אנו מבקשים להעניק לכל חניך בעלה ירושלים חוויות כמו כל בני גילם. יום כמעין זה, נותן להם את התחושה הטובה ומכבד אותם. התפאורה המושקעת, תחנות הפעילות המגוונות והצטרפותם של החיילים העניקו שמחה רבה לחניכי עלה. מרגש לראות בכל פעם את ההתגייסות מהקהילה להצלחת כל פעילות מיוחדת בעלה".

בת שירות וקצינה עם אחד החניכים

בת שירות וקצינה עם אחד החניכיםצילום: עמיחי דוד, יהודה חנימוב