יום חמ"ד של תורה: לומדים עם ההורים, הסבים והסבתות

לרגל היום הפיקה אגודת ידידי החמ"ד ערכות לימוד אטרקטיביות בנושא השנתי של 70 שנה למדינה לאור חזון הנביאים. "ההיענות הגבוהה של מוסדות החינוך שביקשו לקיים את יום הלימוד - מדהימה ומרגשת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/18 17:39 כא באדר התשעח

יום חמ"ד של תורה: לומדים עם ההורים, הסבים והסבתות
תלמידי חמ"ד הרצוג בני ברק במפגש עם הרב דרוקמן, צילום: יח"צ חמ"ד

שבוע החמ"ד נפתח היום (ה') ב-3,575 מוסדותיו. החמ"ד מונה 2,850 גני ילדים, 430 בתי ספר יסודיים, 260 בתי ספר על יסודיים וכן 35 מוסדות חינוך מיוחד שמהווים יחד למעלה מ-300 אלף תלמידים המתחנכים בכל רחבי ישראל. 

ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החמ"ד, אמר: "החלטנו לפתוח בצורה רשמית את אירועי השבוע הזה דווקא ביום של לימוד תורה של כלל התלמידים, שכן חזון ומשנת החמ"ד מושתתים על החיבור בין התורה המנחה את נתיבותינו, לחיים.

"כשמתבוננים בחזון החמ"ד ורואים את יחסו של האדם לעמו, לארצו ולאלוקיו, מבינים שלימוד התורה וחיי תורה הם הדרך שלנו והם מתפרטים לכל העשייה הגדולה בכל הרבדים. השבוע התקיים גמר ליגת החמ"ד סל בין כל המוסדות העל יסודיים לבנים, בשבוע הבא יתקיים יום 'האקתון' דיגטלי שמהותו פיתוח אפליקציה חברתית, החמ"ד עוסק בחסד בעשייה, בנתינה וכל אלו תוך חתירה למצוינות לימודית ללא פשרות. כל אלו הם ביטויי תורה המתפשטת למרחבי החיים". 

לרגל יום חמ"ד של תורה, אגודת ידידי החמ"ד הפיקה ערכות לימוד אטרקטיביות מותאמות שלב גיל -לגנים ולבתי הספר היסודיים והעל יסודיים, בנושא השנתי של 70 שנה למדינה לאור חזון הנביאים.
כל מוסד חינוך בחר דרך משלו לממש את יום הלימוד; יש שעושים זאת בלימוד משותף של כלל ביה"ס, יש שהזמינו הורים ואפילו סבים וסבתות ויש שמקיימים זאת דרך חניכה של תלמידים בוגרים את התלמידים הצעירים יותר.

הרב יצחק לוי, נשיא אגודת ידידי החמ"ד אמר: "ההיענות הגבוהה של מוסדות החינוך שביקשו להצטרף למיזם ולקיים את יום הלימוד - מדהימה ומרגשת. מאות אלפי תלמידים בחמ"ד לומדים תורה בפתחו של השבוע המעלה על נס את ערכי החמ"ד וחזונו - יש בזה אמירה גדולה ומשמחת".