ותודה לחמ"ד -תשובות שליליות לתלמידים ערב פורים

עשרות אלפי תלמידים ותלמידות במוסדות החמ"ד קיבלו אתמול [א'] תשובות האם התקבלו או לא למוסדות הלימוד לשנה הבאה. התזמון העגום ערב פורים, הביא את הסופרת ואושיית הפייסבוק - יעל משאלי לכתוב על כך פוסט זועם. אתי אורלב - סגנית מנהל החמ"ד נחשפה אליו ואף הגיבה במקום לטענות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/18 13:24 יא באדר התשעח

ותודה לחמ"ד -תשובות שליליות לתלמידים ערב פורים
קושי לימודי, צילום: שאטרסטוק

חודש אדר וערב פורים בפרט, הוא זמן לחגיגות ומסיבות ברוב הבתים. אך מי שקיבלו אתמול [א'] תשובות שליליות ממוסדות הלימוד אליהם רצו להתקבל לשנה הבאה, כנראה יחגגו פחות. התזמון הבעייתי אשר הביא לחמת זעם בקרב הרבה מאוד הורים, הגיע לכדי פוסט זועם של הסופרת יעל משאלי וכך נכתב בחלקו:

"מי אתם, ראשי החמ"ד או איך שקוראים לכם, שהחלטתם שהזמן הכי טוב לדחות אלפי תלמידים בבוז ובבושת פנים הוא ערב פורים?

עוד לפני שנדבר על הבזיון והכשלון הענייניים, איפה השכל שלכם? 
רק טמבלים גמורים מגיעים למקומות האלה? רק רשעים ואטומים גמורים מנהלים את הצמתים הרגישים האלה?
להרוס לילדים החמודים והמתוקים האלה – בכל יישוב ויישוב ובכל עיר ועיר ושוק פורים ושוק פורים את החג? כאילו להרוס להם את הדימוי העצמי והבטחון החברתי בסתם יום של חול לא מספיק?...
מערכת חינוך מגזרית שכשלה להכיל ילדים שאינם מצטיינים ואינם מקושרים איכשהו למישהו ואינם בדי-בדי-בדיוק מה שראשי המוסדות הלבנבנים (לבן זה לא רק צבע. זה גועל נפש של מסרים חינוכיים ולימודיים וערכיים ודתיים. איכס) צריכים לישיבות והאולפנות היעני מפונפנות שלהם.
אין לי מספיק מילים להביע את שאט הנפש.
מהעניין עצמו ומהטיימינג האומלל".

אמא אשר פנתה לעזרתה של משאלי

אמא אשר פנתה לעזרתה של משאליצילום: צילום מדף הפייסבוק של משאלי

משאלי פנתה להורי התלמידים וביקשה מהם להילחם על כך ולא לוותר. "ראשי ישיבות ואולפנות הם סתם אנשים. סתם סתם סתם אנשים. ואם אתם רוצים שהילדים שלכם ילמדו דווקא במקום מסויים – ולדעתכם זה המקום המתאים להם – אל תוותרו. תילחמו...מי שילחץ הכי חזק – יצליח".

מי שנחשפה לפוסט הייתה אתי אורלב  -סגנית ראש החמ"ד, אשר אמרה כי בעבר תהליך ההיבחנות החל בקיץ והתנהל במשך השנה כולה. אך כיום בעקבות יוזמה של הנהלת החמ"ד, כל התהליך מתחיל בסיום מחצית הראשונה של כיתה ח', דבר המאפשר לתלמידים ללמוד חצי שנה גם בכיתה ח'. עוד כתבה אורלב כי: "ההנחייה שיצאה להורים ומופיעה באתר הרישום היא שעל כל הורה כחלק מתהליך הרישום לבחור גם ב"מקום הבטוח" הישיבה / האולפנה האיזורית במקום מגוריו. מי שדילג על ההנחיה ועשה דין לעצמו וניסה להתקבל רק במקומות הארציים שעל כל מקום מתמודדים 5 תלמידים יכול להגיע להכל שלילי...
הגיע הזמן שהורים יתנו אמון בישיבות האיזוריות וממילא ייתרו את "הביקוש" למקומות שאין בהם כדי לתת מענה לכמות התלמידים ובכך יורידו מהילדים את החוויה של קבלת שלילי".

אורלב הזמינה את ההורים המעוניינים לערער על התשובות לפנות לאיש קשר אשר ייתן מענה. פרטיו לפניכם: שי דנינו Shay5728@gmail.com, מוזמנים לפנות. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן