השירות הלאומי בחו"ל מתרחב

ועדת העבודה והרווחה אישרה את תקנות השירות האזרחי למתנדבים, בקהילות היהודיות ברחבי העולם. השר אורי אריאל: "מפעל ההתנדבות הגדול של מדינת ישראל פורץ גבולות גם בתפוצות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/19 08:23 כה בשבט התשעט

השירות הלאומי בחו"ל מתרחב
שליחות בעולם, צילום: צילום מסך מיוטיוב

תקנות שירות אזרחי מחוץ לישראל ולאזור עברו אמש (ד') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. התקנות באות לפשט תהליכים ביורוקרטים הנוגעים להפעלת המתנדבים מחוץ לישראל ולאפשר את המשכו של השירות הלאומי מחוץ לישראל במסגרת החוק החדש שעבר בחודש אדר (תשע''ח).

מטרת התקנות אלו היא להבטיח ולשמור על זכויותיהם של המתנדבים ולתת מענה רציף ויעיל לצורכי המתנדבים הכולל: תנאי שירות הולמים, מקום מגורים ראוי ומתאים, הסדרי נסיעה למתנדבים ממקום המגורים אל מקום בו הוא מתנדב (כמו בארץ), ולוודא כי ניתנים למתנדבים התשלומים וההטבות להם הם זכאים. מלבד זאת, התקנות מאפשרות לפקח על הגופים המוכרים, מפעלים זרים ועל המתנדבים שבמסגרתם יתבצע השירות הלאומי מחוץ לישראל. כל זאת במטרה להבטיח כי השירות מחוץ לגבולות ישראל יתבצע על פי חוק ובכך להטיב עם מתנדבים ולהשוות את התנאים לשירות בארץ.

בישראל מתנדבים כ- 18,000 בנים ובנות בשירות הלאומי אזרחי, מתוכם מתנדבות כ- 120 בנות שירות לאומי בקהילות היהודיות השונות בתפוצות, אשר הבסיס העקרוני המנחה את המתנדבים הוא תחושת השליחות והמנהיגות. 

שליח בחו"ל

שליח בחו"ל. אילוסטרציהצילום: ללא קרדיט

בנוסף, בעקבות תקנות שירות אזרחי מחוץ לישראל ולאזור שעברו היום, יוכפל מספר התקנים של המתנדבות מ-120 ל-250 תקנים ובכך נוצרת הזדמנות למתנדבות רבות יותר להטיב עם יהודי התפוצות ברחבי בעולם.

השר הממונה על השירות הלאומי-אזרחי אורי אריאל: "צעד זה הוא חלק מצעדים רבים שננקטו על מנת להטיב עם המתנדבים בעקבות חוק שירות לאומי-אזרחי. המתנדבים הם הסיירת החברתית של ישראל וגם בקהילות היהודיות ברחבי העולם. המתנדבים מקיימים הלכה למעשה את הסולידריות בארץ וימשיכו להפיץ אותה באופן רחב יותר גם בקהילות יהודיות נוספות. אני גאה במתנדבים ובפעילות המבורכת שלהם. יחד נמשיך להטיב עם המתנדבים הן בארץ והן בעולם ולחזק את יהודי התפוצות".

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות חבר הכנסת אלי אלאלוף: "אני רוצה להודות לשר אורי אריאל, הוא עמד על כך ודחף ומצא פתרונות בצורה הכי אצילית שיכולה להיות. אני רוצה להודות לו על האמון שנתן בנו לקדם את החוק ובנוסף להודות לפעילות המנכ"ל ראובן פינסקי ולמנכ"ל הקודם שר שלום ג'רבי ולצוות שליווה אותם, הלוואי שיהיו עוד גופים כמוכם בישראל".

מנכ"ל השירות האזרחי, ראובן פינסקי בירך את יו"ר הועדה "לשנים ארוכות של עשייה ושובל ענק של השפעה על המרחב הציבורי בישראל, עשייה למען הפריפריה הגאוגרפית והכלכלית, עשייתך בכנסת והעברת החוק שלנו מהווה אבן דרך בעשייה החברתית בישראל. לאחר אישור החוק עתיד השירות הלאומי אזרחי ומובטח ויצמח בעזרת ה'. וזוהי גם הזדמנות להודות לשר הממונה אורי אריאל על שנים רבות של עשייה לטובת המתנדבים ולטובת חיזוק ושיפור המערך כולו".