הסיבה שבגללה הגירושים בישראל עולים

עם פתיחת הקיץ ורגע לפני שיוצאים לחופשות המשפחתיות, מרכז שפר קיים כנס שביקש לתת להורים כלים כדי לעבור את הקיץ בשלום. הרב נבון התייחס לעלייה באחוזי הגירושין, והתריע: "גם ישראל לוקחת חלק במגמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/18 22:04 כ בתמוז התשעח

הסיבה שבגללה הגירושים בישראל עולים
כנס 'קולה של אמא', צילום: ללא קרדיט

הרב חיים נבון פתח הבוקר (ג') את כנס מרכז שפר להורות וזוגיות ה-8 שהתקיים בבנייני האומה בירושלים בפני למעלה מ-800 נשים. הרב נבון הציג את התהליך המשפחתי שעבר העולם המערבי לאורך ההיסטוריה ועד היום.
 
"היום בעולם פחות אנשים מתחתנים ויותר אנשים מתגרשים, גם ישראל לוקחת חלק במגמה לצערנו", אמר הרב נבון. לדבריו, הירידה במספר הזוגות שבוחרים להתחתן ועליית אחוז המתגרשים נובעת מרצון של היחיד למקסם את האינטרסים האישיים שלו. "רק אם בן הזוג יהיה מוכן להיות שייך לבית ויבין שמהות הקשר זה לא מקסום האינטרסים האישיים שלו ייבנה בית בריא".
 
הרב התייחס לחשיפה של ילדים לתכנים ברשתות החברתיות ובטלוויזיה ואמר: "חשוב שההורים יסבירו  לילדים שמה שהם רואים ברשתות החברתיות ובטלוויזיה לעתים מעוות ולא משקף מציאות משפחתית".

הרב נבון בכנס "קולה של אמא"

הרב נבון בכנס "קולה של אמא"צילום: ללא קרדיט

בהמשך הכנס עלתה לבמה חוה סנדרס, מנחה בכירה במרכז שפר, ששברה את המיתוס על 'שעת איכות' עם הילדים. "שעת איכות גרמה לילד לקבל תחושה שכדי להיות שמח ומאושר הוא חייב את תשומת לב ההורים". סנדרס מסבירה כי שעת איכות יכולה להיות שילוב של הילד במטלות היומיום יחד עם ההורה או בלעדיך וכך לפתח אצלו יכולות כמו התמודדות עם אתגרים, מיומנות של שטיפת כלים, למידת של דחיית סיפוקים ועוד.

במרכז שפר נתנו גם מקום לקהל הרב שהגיע להתבטא, כאשר יעל אליצור, מפתחת גישת שפר, ביצעה ייעוץ הורות על הבמה לאימהות בקהל ששיתפו קשיים יומיומיים שהן חוות בבית. יחד הן ניתחו כל מקרה לגופו עד למציאת פתרון על פי עקרונות גישת שפר.

גישת שפר היא גישה פסיכולוגית ייחודית המאפשרת נקודת מבט חדשה על החיים, הגישה מאפשרת 'הצצה' אל מאחורי הקלעים של המחשבות שלנו וכתוצאה מכך הבנה שונה של האירועים המתרחשים על במת חיינו. כיום ישנם למעלה ל-6,000 בוגרים לקורסים של גישת שפר בהורות,זוגיות ומודעות עצמית מדן ועד אילת.

כנס "קולה של אמא"

כנס "קולה של אמא"צילום: ללא קרדיט

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן