המקצועות היחודיים במכללת תלפיות

שנת הלימודים נפתחה במכללת תלפיות והסטודנטיות מסתערות על לימודי האנגלית והמתמטיקה

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף מכללת תלפיות 22/10/17 08:46 ב בחשון התשעח

המקצועות היחודיים במכללת תלפיות
סטודנטיות במכללת תלפיות, צילום: יחצ

השבוע החלו את לימודיהם כ-3,000 סטודנטים במכללה האקדמית לחינוך בחולון. לקראת השנה החדשה, המכללה התחדשה בקורסים ייחודיים  לסטודנטים הלומדים את מקצועות החינוך ועבור המשתלמים במחלקה ללימודי המשך.

בדומה לשנים קודמות, גם השנה המחלקות המבוקשת ביותר על ידי הנרשמים לתואר ראשון הן המחלקה לחינוך לגיל הרך והמחלקה לחינוך מיוחד. בלימודי התואר השני המחלקה המבוקשת היא התכנית לתואר שני ב"לקויות למידה" בראשה עומד פרופ' דוד צוריאל. השנה רק אחת מכל שלוש סטודנטיות שנרשמו ללימודים בתחום לקויות הלמידה התקבלה בפועל ללימודים.

במסגרת הלימודים לתואר ראשון נלמדים בין היתר המקצועות:במסלול להוראת אמנות, במסלול לגיל הרך – ילדות, במסלול לבית הספר היסודי, במסלול לבית הספר העל יסודי, במסלול לחינוך מיוחד וכן תוכנית רג''ב למצטיינים ו"מדרשת אביב" לשילוב לימודים אקדמיים ומדרשה תורנית


דגש מיוחד ניתן במכללה על מענה למצוקת כוח האדם בתחומי הוראת האנגלית. המכללה מציעה תואר שני למורי אנגלית ''אנגלית כשפה בינלאומית'' תכנית ייחודית להסבת אקדמאים להוראת אנגלית וכן סטאז' למורים לאנגלית  וכן תכנית יחודית ללימודי התואר השני במסלול לגיל הרך

קורסים אחרים שמציעה המכללה נוגעים העשרה בתחומי החינוך. כך לדוגמא בין הקורסים במחלקה ללימודי המשך ניתן למצוא קורסים בניו מדיה ורשתות חברתיות, קורס מורה יוזם עסקי, גננת יוזמת ועוד. גידול ניכר נרשם בלימודי המתמטיקה במחלקה להסבת אקדמאים.

מאות סטודנטיות ופעוטון

מאות סטודנטיות ופעוטוןצילום: יחצ


שנת הלימודים תשע''ח (תהא שנת עשייה חינוכית) נפתחה במכללה לא רק עם מאות סטודנטיות חדשות אלא גם עם הפעוטון המורחב של המכללה שנחנך ברוב עם ואם.

ראש המכללה, בנימין בהגון הדגיש כי:''אנו גאים במספר הסטודנטיות החדש והמרשים. העשייה החינוכית של מכללת תלפיות המציבה כדגל את השילוב בין מצוינות אקדמאית לבין מתן מענה פרטני ויחס אישי לכל סטודנטית מעידה כאלף עדים על העובדה כי מי שרואה את עתידה בתחום החינוך החשוב צריכה להתחיל מהבית של מכללת תלפיות''.