הכרזה הממלכתית ליום השואה - של סטודנטית ב"אמונה"

בפעם השנייה ברצף בחרה יד ושם בכרזה שעוצבה על ידי תלמידת המכללה, כזו שתשמש את המוסד במסגרת אירועי שנת ה-70 למדינה. "מתרגשת מאוד, זאת תחושת שליחות", אמרה הזוכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/18 09:50 כד באדר התשעח

הכרזה הממלכתית ליום השואה - של סטודנטית ב"אמונה"
בת אל עטר והכרזה הזוכה, צילום: יח"צ יד ושם

יד ושם מקיים זו השנה התשיעית את תחרות עיצוב הכרזה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. התחרות הייתה פתוחה לציבור הרחב, וזו השנה השנייה ברצף בה סטודנטית ממכללת "אמונה" קוטפת את המקום הראשון בעיצוב הכרזה המוצלחת ביותר.

בת-אל עטר סטודנטית שנה ב' במכללת "אמונה", התבשרה השבוע שהכרזה אותה עיצבה במסגרת החוג לעיצוב גרפי במכללה, היא הכרזה שתשמש את יד ושם במסגרת אירועי שנת השבעים למדינת ישראל. ביום חמישי האחרון היא קיבלה פרס מאבנר שלו, יו"ר יד ושם, על הכרזה המוצלחת וכן על תרומתה לעיצוב הזיכרון הממלכתי.

"הכרזה משרטטת בעיצוב מינמליסטי שני חלקים המהווים שלם הגדול מסך חלקיו. מגן הדוד הספק שבור, ספק שואף לשוב לצורתו השלמה, מאופיין בצבעוניות סימבולית מחברת ומושכת, את קווי המחשבה ליחסים ולהקשרים שבין השואה ומדינת ישראל, בשנת השבעים להקמתה", נכתב בנימוקי ועדת השיפוט בראשותו של חתן פרס ישראל בתחום העיצוב, דוד טרטקובר, לבחירת הכרזה הזוכה. 

"המתבונן בכרזה מוזמן לעצב מחשבתו מתוך פתיחות, צניעות ורעננות, להשתתף בשיח שהיא מעוררת ולהעניק לה משמעויות פרטיות וקולקטיביות כאחד",נכתב עוד.

עטר סיפרה על תהליך היצירה: "במסגרת לימודי התואר בתקשורת חזותית, קיבלנו תרגיל לעצב כרזה על נושא השואה, כשהקונספט הוא: 'לעצב זיכרון', בדגש על הצגת התרומה של ניצולי השואה למדינה.

"התלבטתי לא מעט איך אפשר להציג תרומה למדינה של כל כך הרבה אנשים, בתחומים כה שונים.
התחלתי את היצירה מתוך הסמל של מדינת ישראל - מגן דוד, וחילקתי אותו לשניים כאשר החלק הכחול שלמטה מסמל את המדינה, את האנשים שכבר היו פה, והחלק הצהוב שמגיע מלמעלה מסמל את ניצולי השואה שהגיעו לארץ, בכרזה אני מראה שני חצאים שהולכים להתאחד, ולהפוך לסמל אחד".

עוד שיתפה עטר בתחושותיה ואמרה, "אני מרגישה שזכיתי להשתתף בתחרות כזאת לטובת זיכרון השואה ותרומתם של הניצולים בסימן 70 שנה למדינה. בתהליך עבודתי חשבתי על משהו שיבטא את הקשר והחיבור בין הניצולים שעלו לארץ לבין ותיקי הארץ שכבר גרו כאן באותן שנים ואת השילוב ביניהם לבניין הארץ.

"אני מתרגשת מאוד שהכרזה שלי נבחרה. זאת תחושת שליחות לדעת שאני מייצגת את הרעיון הזה ומודה למאיר אשל המרצה שלי בתחום העיצוב גרפי, שהשקיע ועזר לי רבות בתהליך העבודה במטרה להגיע לתוצאה זו".

יגאל גרוס, ראש החוג לעיצוב גרפי במכללת "אמונה", אמר: "זו השנה השנייה ברצף בה סטודנטית ממכללת אמונה זוכה בתחרות הממלכתית לעיצוב כרזות יום הזיכרון לשואה ולגבורה שעורכת יד ושם מידי שנה. מכללת אמונה מרבה להשתתף ולשלוח עבודות לתחרויות ממלכתיות רבות, בין השאר שלוש סטודנטיות שלנו קטפו החודש את שלושת המקומות הראשונים בתחרות הכרזות של ההסתדרות הציונית העולמית בנושא שבעים שנה למדינה".

עמוס ספראי, ראש מכללת "אמונה", אמר: "זהו כבוד גדול עבור המכללה והוכחה לכשרון ולמקצועיות הרבה בה ניחנו הסטודנטיות שלנו, שגם נהנות ממה שהן עושות וגם מצליחות למנף כישרון למקצוע לחיים". 

יו"ר יד ושם אבנר שלו אמר: "התחרות מזמינה דור של סטודנטים ויוצרים ישראליים עכשוויים להביע קשת רחבה של משמעויות הקשורות בשואה באמצעות שפה חזותית. בכך ניתן ביטוי ליחסם של היוצרים לזיכרון השואה ולהשפעתם על עיצוב הזיכרון בחברה הישראלית. היקף רחב ומגוון של סטודנטים לעיצוב, מעצבים ואמנים השתתפו גם השנה בתחרות לעיצוב הכרזה הממלכתית. אנו שואפים שהוראת השואה והנחלתה ישענו גם על תחומי דעת ויצירה נוספים כמו עיצוב ואמנות ולכן אנו מאמינים בדיאלוג אותנטי ומגוון בנושא".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן