הישג מרשים לחמ"ד בתחום המדעים

עשרה מתוך 15 התלמידים שהשתתפו בכנס הארצי לעבודות גמר משתייכים לחמ"ד, והזוכה במקום הראשון הינו תלמיד תיכון הימלפרב. ליפשיץ: "גולת הכותרת שלנו היא להיות מצוינים בכל, וב"ה אנחנו רואים את זה"

חדשות כיפה דויד ליבנה 24/05/18 16:13 י בסיון התשעח

הישג מרשים לחמ"ד בתחום המדעים
בנט וראש החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ, צילום: ששון תירם

החינוך הממלכתי דתי זכה בשבוע שעבר לייצוג מרשים בכנס הארצי לעבודות גמר בתחום המדעים, כשעשרה מתוך 15 התלמידים שנבחרו להשתתף באירוע הגיעו משורותיו. גם הזוכה במקום הראשון הינו תלמיד בחמ"ד. 
  
הכנס הארצי התקיים במכון דוידסון, הזרוע התיכונית של מכון ויצמן למדע, והוצגו בו עבודות מחקר של תלמידים הלומדים בהיקף של חמש יח"ל במדעים. במהלך השנה קראו חוקרים מומחים את עבודותיהם ודרגו אותם. 15 העבודות הבולטות והייחודיות ביותר זכו לעלות לשלב הגמר, לאחר שהתלמידים הציגו  את עבודותיהם לפני ועדת שופטים מומחים באנגלית, כנהוג בעולם המחקר. 

מתוך 15 העולים לגמר, עשרה תלמידים הגיעו מהחינוך הממלכתי דתי, כשמרביתם בנות. למקום הראשון הגיע מיכאל קינן מתיכון הימלפרב בירושלים, שהגיש עבודת מחקר בתחום מדעי המחשב. קינן זכה במלגה להשתתפות במחנה מדענים צעירים בלונדון בקיץ הקרוב, והוא ייקח חלק באירועי מדע, תרבות וחברה עם תלמידים מכל העולם.

שני זוכים נוספים קבלו מלגת השתתפות למחנה הבינלאומי למדע ע"ש ד"ר בסי לורנס ולמחנה סייטק הבינלאומי בטכניון,שייערכו גם הם בקיץ 2018.

ראש מנהל החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ, בירך על ההצלחה בכנס, ואמר ל'כיפה': "החינוך הממלכתי דתי משתדל להרים את הדגלים כולם - את דגל התורה בעוז ובאהבה גדולה, את המצוינות הלימודית במדע, באמנות ובשאר המקצועות, ומרים את דגל הנתינה והחסד. יש מי שחשב שהדברים סותרים זה את זה או שצריכים להתמקד רק בנקודה אחת. אנחנו מחנכים שהחינוך הממלכתי דתי שואף להיות מצוין בכל. 

"נדמה שיש השפעה הדדית בין כל הדגלים כולם. דוגמה מצוינת לכך הייתה בהצלחה הלא-פרופורציונלית של החמ"ד בתחרות המדעים. גולת הכותרת שלנו היא להיות מצוינים בכל, וב"ה אנחנו רואים את זה".