החגיגה הגדולה של ה"גיבורים קטנים"

מאות ילדים עם צרכים מיוחדים חגגו את טקס בר ובת המצווה שלהם, בליווי בני משפחותיהם, מתנדבים וקצינים רבים. סגן השר בן דהן: "הילדים הם גיבורים גדולים. כולנו תלמידים שלהם ולומדים מהם עוצמה, ביטחון וכוח רצון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/18 17:14 ג בניסן התשעח

החגיגה הגדולה של ה"גיבורים קטנים"
בן דהן,אנשי התנועה וחיילי הרבנות הצבאית, צילום: אידית דרוין

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן וקצינים בכירים בצה"ל השתתפו היום בטקס בר ובת המצווה שנחגג במצפה מודיעין ליותר מ-300 נערים ונערות עם צרכים מיוחדים.

האירוע נערך ביוזמת תנועת "גיבורים קטנים", המלווה את הילדים מגיל 6 ועד גיל 21 במסגרות החינוך המיוחד, ובנוסף מסייעת למי שמעוניין להתגייס לצה"ל.

את הטקס הוביל סגן השר בן דהן, במהלכו קראו הילדים את הדרשה לפני כ-800 משתתפים מקרב משפחותיהם ואורחים נוספים. בתחילת האירוע הניחו הבנים בפעם הראשונה ובהדרכת חיילים מהרבנות הצבאית תפילין ולאחר מכן עלו לתורה.

בין האורחים שהגיעו כדי לכבד את החוגגים והחוגגות היו ראש עיריית הרצליה משה פדלון, קצין לוגיסטיקה ראשי תא"ל יוסי אילוק, סגן מפקד מפקדת העומק תא"ל דוד סלמה, מפקד שייטת 3 אל"מ גיא גולדפרב, מפקד בה"ד 6 אל"מ ניצן ממרוד, מפקד מערך המזון אל"מ ערן לפיד ועוד.

מייסד העמותה, ד"ר יריב וינצר, אמר: "אנו שמחים ונרגשים לקיים את החגיגה ה 16  של בר ובת המצווה, כאשר מדי שנה האירוע הופך גדול וחגיגי יותר עם ילדים, משפחות ופעילים חדשים המצטרפים מדי שנה".

סגן שר הביטחון,שמלווה את הארגון כבר 16 שנים, הוסיף כי "למרות ששמו של הארגון הוא גיבורים קטנים, הילדים הם באמת גיבורים גדולים. כולנו תלמידים שלהם ולומדים מהם עוצמה, ביטחון וכוח רצון, מה הם. היום הילדים מניחים תפילין ועולים לתורה וזה מרגש לראות איתם את החיילים וההורים. גיבורים גדולים שלי, בעוד כמה שנים אני בטוח שנראה אתכם חלק מחיילי צה"ל ותהיו שותפים להגנה על מדינת ישראל. תמשיכו להיות גיבורים גדולים, מזל טוב לכולכם".

סגן השר ומייסדי התנועה

סגן השר ומייסדי התנועהצילום: אידית דרוין

ראש תחום עת"ר של מערך המזון, סאל אופיר בן שלום שהיה אחראי על הארגון הלוגיסטי של האירוע:
"היום אנחנו מרגישים בצורה הכי אמיתית שלתת זה לקבל. יש פה שיתוף פעולה שבא לידי ביטוי בארגון הלוגיסטי, בהקמת העמדות והכיבוד, תפעול האירוע אבל יותר מהכל תמיכה בעמותה המדהימה הזאת שעושה כל יום טוב בשביל הילדים האלו".

ראש תחום רוח עוז ותורה מהרבנות הצבאית, רס"ן משה ויצמן: "אירוע כזה מחזק את הקשרים של הצבא עם החברה. אפשר לומר שאנו מקבלים יותר ממה שאנו נותנים. אני מרגיש כי קידמנו ערכים מובילים של צה״ל היום ומי שנכח באירוע זה הרגיש את הטוב ושמחה שנבע מכלל הילדים שחגגו בר ובת מצוה".

"גיבורים קטנים" היא תנועה חברתית שנוסדה בשנת 2001, ביוזמתם של מיכל וד"ר עו"ד יריב וינצר, גדי עמיאל ואחרים, ומבוססת כולה על פעילות התנדבותית בקרב ילדי החינוך המיוחד הסובלים ממוגבלות שכלית בגילאים 6 ועד 21.

חברי התנועה פועלים בקרב 42 בתי הספר המיוחדים בפריסה ארצית בין באר שבע בדרום לנהריה בצפון. הם מלווים את הפעילות בבתי הספר במהלך כל השנה ועורכים באופן סדיר, פעילויות שנתיות בבתי הספר.