הוגש נגדך כתב אישום על עבירות מין? לא תוכל לעבוד בבית הספר

עד היום אדם שהוגש נגדו כתב אישום על עבירות מין יכול היה, בטרם הורשע, להתקבל לעבודה במוסדות חינוך. הצעת חוק חדשה, שעברה בקריאה טרומית, עתידה לשים לכך סוף. ח"כ כבל: "יש למנוע את החיכוך בין אלו שנגדם יש כתב אישום בעבירות מין לבין הילדים".

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/12/17 16:15 יח בכסלו התשעח

הוגש נגדך כתב אישום על עבירות מין? לא תוכל לעבוד בבית הספר
תקיפה מינית, צילום: shutterstock

אנשים שהוגש נגדם בעבר כתב אישום בגין עבירות מין לא יוכלו להתקבל לעבודה במוסד חינוכי גם בטרם הורשעו, כך אישרה היום (ד') הכנסת בקריאה טרומית.

לפי המצב כיום, החוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים קובע כי בגיר שהורשע בעבירת מין אותה ביצע בהיותו בגיר, לא יוכל לעבוד במוסדות שבמסגרתם בא העובד במגע עם ילדים, מוגבלים שכלית או התפתחותית או חסרי ישע.

לא יכול להבליג על דברי מיכאלי. כבל

מנסה לתקן לקונה בחוק. כבלצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחרונה נחשף מקרה שבו אדם, שהוגש נגדו כתב אישום על ביצוע עבירות מין, התקבל לעבודה כמורה ובהמשך פגע מינית בתלמידות. התיקון שעבר בקריאה ראשונה, בתמיכת 65 חברי כנסת וללא התנגדות, מציע לתקן את החוק כך שמעסיק לא יקבל לעבודה במוסד אדםשהוגש נגדו כתב אישום בעבירת מין, ואם הוא כבר מועסק, רשאי מנהלו להשעותו.

תיקון נוסף שהוצע הוא לקבוע שהמוסד החינוכי יחוייב לדרוש מדי 4 שנים מעובדיו להמציא אישור משטרתי ישראל על כך שאין מניעה להעסיקו לפי חוק זה.  אחד מיוזמי הצעת החוק, ח"כ איתן כבל מהמחנה הציוני, אמר במליאת הכנסת כי "גילינו שיש לקונה בחוק. אותה פירצה גרמה לכך שבבתי ספר יכולים לעבוד אנשים שעומדים למשפט על עבירות מין, לקבל תעודת יושר מהמשטרה ולהמשיך להסתובב בין הילדים והילדות בתוך מסגרת בית הספר. אי אפשר לתת למציאות הזו להתקיים, יש למנוע את החיכוך בין אלו שנגדם יש כתב אישום בעבירות מין לבין הילדים".