בנט: "הרוח היהודית איתנה מתמיד"

אלפי אנשים השתתפו בכנס מנהיגי החינוך השמיני של החמ"ד, והאזינו למושבים ופאנלים על אתגרי הלימוד בדורנו. "עשייתכם מעל הכל מונחית ברצון להנחיל ערכים, מצוות, מידות", אמר שר החינוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/18 10:45 כ בתמוז התשעח

בנט: "הרוח היהודית איתנה מתמיד"
ליפשיץ ובנט בכנס מנהיגי החמ"ד, צילום: ששון תירם

יותר מ-5,000 מחנכות ומחנכים, מפקחים, מנהלות, מנהלים, יועצות, גננות, ושלל בעלי התפקידים בחמ"ד, השתתפו אתמול (ב') בכנס מנהיגי החינוך השמיני של החמ"ד, שהתקיים בבנייני האומה בירושלים.

בכנס השתתפו שר החינוך נפתלי בנט, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב, יו"ר הסתדרות המורים הדתיים גד דעי, ראש מנהל החמ"ד ד"ר אברהם ליפשיץ, אישי ציבור, רבנים ורבניות.

השר בנט נשא דברים במהלך הכנס, ואמר: "בשבוע הזה לפני 12 שנה פרצה מלחמת לבנון השניה. המלחמה הזו שינתה לי את החיים. טענה רווחת באותם הימים הייתה שמדינת ישראל לא הביאה תוצאות כפי המצופה. אני חלוק על הקביעה הזו, אך הייתה לי בעיה אחרת - בעיה עם הרוח. הרוח שלנו נפגעה שם. כשיש רוח - גם עם ימ"חים לא מלאים אנחנו מתרוממים.

"יצאתי מהמלחמה הזו מודאג, והיא שהובילה אותי למשימת חיי - חיזוק הרוח של עמ"י. כשאני עומד פה באולם הזה ורואה אחרי שלוש שנים בהן אני מבקר בשדה ורואה את פועלכם – אנשי החינוך- אני יכול לומר בביטחה - הרוח היהודית, הרוח הישראלית, הרוח הציונית, איתנה מתמיד".

אברהם ליפשיץ בכנס מנהיגי החמ"ד

אברהם ליפשיץ בכנס מנהיגי החינוךצילום: ששון תירם

עוד הוסיף בנט ושיתף מחוויתיו כילד: "במושבי הלימוד בכנס עסקו היום בקליטת העליה ובלימוד התורה בחמ"ד, ואני רוצה לספר סיפור אישי שהתווה לי דרך. כשהייתי ילד בגן, הוריי חזרו משליחות ואת אחיי הגדולים היה צריך לרשום לבית ספר בחיפה, בה גרנו. החינוך היהודי בחו"ל כולל התייחסות למסורת ולמורשת ישראל ולכן כשהוריי חיפשו בית ספר, הם ניגשו לאחת ממנהלות בתי הספר הממלכתיים בעיר ושאלו אותה אם לומדים כאן תנ"ך.

"המנהלת הצטדקה ומיד אמרה 'לא, אין לכם מה לדאוג, התכנים האלו לא נכנסים לבית ספרנו', וכך קיבלו הוריי החלטה לשלוח את אחיי ובהמשך אותי - למוסדות החמ"ד, ואני גדלתי בחמ"ד ובבני עקיבא ועל כך אני חייב להם. אולם התנ"ך לא שייך רק לדתיים, התנ"ך הוא נכס של כל עמ"י. הזכות להכיר את התורה, את חגי ישראל ומורשת ישראל וגם לאהוב אותם, זו הזכות של כל ילדי ישראל ואנחנו נפעל כדי שלכולם תהיה אותה זכות ליטול מהמורשת המופלאה של עמ"י".

בהמשך דבריו הודה בנט למחנכי החמ"ד: "עשייתכם מעל הכל מונחית ברצון להנחיל ערכים, מצוות, מידות. אני מבקש מכם רק דבר אחד - אנא המשיכו באותו להט!" עוד אמר בנט מילות הוקרה והערכה לד"ר אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החמ"ד, שזהו לו כנס מנהיגי חינוך האחרון כראש המנהל.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב הצטרף אף הוא לברכות, ואמר: "הנשיאה המשותפת בנטל, העמידה תחת האלונקה אלו מאפייני הציונות הדתית, המביאה עימה סולידריות למערכת החינוך".

כנס מנהיגי החינוך

כנס מנהיגי החינוךצילום: ששון תירם

כנס מנהיגי החינוך

 

כנס מנהיגי החינוךצילום: ששון תירם

ד"ר אברהם ליפשיץ אמר: "70 שנה למדינת ישראל, לאור חזון הנביאים אנחנו זוכים לממש בעצם חיינו את מה שחזו הנביאים - 'כה אמר ה' צבאות עוד ישבו זקנים וזקנות וישחקו ילדים וילדות...' אנו זוכים לחיות את החלום, את מה שאבותינו חלמו אנו זוכים לממש ואסור לנו לקחת זאת כמובן מאליו. מבחן התורה שלנו בחמ"ד, הוא מבחן האהבה וההכלה, לאהוב כל אחד מישראל. להיות רגישים. לשמוע את כל הגוונים בעם". 

במהלך היום דנו במושבים ובפאנלים השונים על דמותו של החמ"ד ועל האתגרים עימם הוא מתמודד בעידן המודרני בתוך כך: ערכי המשפחה היהודית, חינוך לצניעות בדור של מסכים, אתגר לימוד תורה והקשיים שעוד צפויים לנו, לימוד תורה לבנות והעצמה נשית בחמ"ד, חינוך לתפילה, הבנית המציאות התקשורתית שכולנו צורכים ועוד. 

בין מעבירי השיעורים ניתן היה לשמוע את הרב שמואל אליהו, הרב אלי סדן, הרבנית חנה הנקין, הרב אורי שרקי, הרב יובל שרלו, פרופ' יונתן הלוי, הרבנית נעה הכהן, הרב דב זינגר, דובי וינרוט, תאטרון חצות, האלוף יעקב עמידרור, האלוף אלעזר שקדי, ד"ר אברהם ליפשיץ ראש מנהל החמ"ד, ועוד. במקביל התקיימו השתלמויות המחולקות למקצועות השונים ולאחריהן התקיימו מושבי בחירה בנושאים שונים.

בנוסף, לאורך היום הוצגו בחלל בנייני האומה תערוכות ייחודיות הכוללות צילום, וידאו ארט, טקסטים שנכתבו ע"י מנהיגי החינוך השונים וכן נתונים מרגשים שייחשפו לראשונה בכנס על הגידול בחמ"ד בשבעים השנים האחרונות. 

כנס מנהיגי החינוך

כנס מנהיגי החינוךצילום: ששון תירם

כנס מנהיגי החינוך

כנס מנהיגי החינוךצילום: ששון תירם

את הכינוס סיים טקס הענקת אותות הצטיינות מטעם החמ"ד לדמויות הראויות להוקרה, שלווה במיצג אור קולי ייחודי המסכם שבעים שנות תורה, התיישבות, בטחון, ציונות, כלכלה וערכים. במהלך הטקס, אותו הנחתה סיון רהב-מאיר וליווה מוזיקלית הזמר עמיר בניון, הוענקו אותות הוקרה לרב שמואל אליהו, ליו"ר הסוכנות היוצא, מר נתן שרנסקי, למשה זר ולעזרא יכין.

את אות התורה העניקו לרב שמואל אליהו נציגי תלמידי החמ"ד שסיימו על הבמה לימוד 70,000 פרקי תנ"ך ומשניות. את אות העליה קיבל יו"ר הסוכנות היהודית היוצא מר נתן שרנסקי, מתלמידה עולה חדשה מראדה שבתימן ונמצאת פחות משנתיים בארץ, תלמידת חמ"ד חב"ד עוזיאל באר שבע, שריגשה את הקהל עד דמעות והעניקה לשרנסקי ספר תהילים כהוקרה על פועלו בתחום העליה.

יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד, העניקה את אות ההתיישבות למשה זר, גואל הקרקעות של השומרון. שובה מלכה, הנערה שנפצעה בפיגוע בעפולה לפני כחודש, שלחה ברכה מצולמת לעזרא יכין אף שנבצר ממנה להגיע בשל מצבה הבריאותי. יכין קיבל אות הוקרה בנושא בטחון וירושלים.
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן