בנט: "החמ"ד לא משאיר אף תלמיד מאחור"

במהלך טקס חלוקת פרס החינוך הדתי אמר השר כי "החמ"ד מוביל שנים מהלך של אמון בילדים ובנערים. החמ"ד הוא חלוץ בחינוך האישי"

חדשות כיפה דויד ליבנה 11/03/18 15:12 כד באדר התשעח

בנט: "החמ"ד לא משאיר אף תלמיד מאחור"
בנט בטקס פרס החינוך הדתי, צילום: ששון תירם

"החמ"ד נושא בגאון את הדגל שלא מוותר לאף ילד ועל אף ילד", כך אמר היום (א') שר החינוך נפתלי בנט במהלך טקס חלוקת פרס החינוך הדתי שהתקיים במלון שבע הקשתות בירושלים. 

"אני נרגש להיות כאן היום, בקרב אנשי חינוך יקרים מפז ומפנינים. אני עומד פה היום קודם כל כאבא ששולח את ילדיו בלב שלם בכל בוקר למוסדות החינוך של החמ"ד ואני גם אמשיך לשלוח אותם.
הכובע השני שלי הוא כשר החינוך שגאה בעשייה הברוכה של החמ"ד", אמר בנט.
 
לדבריו, "כשהייתי ילד חשבתי שהצלחה קשורה בכישרון והיום אני יודע שהצלחה קשורה במאמץ. הקשר בין כל הזוכים הוא המאמץ - להאמין בילד ולהלחם על כל תלמיד ותלמיד. להלחם שהוא יצליח ויוציא מעצמו את המקסימום שבו. החמ"ד הוא חלוץ בחינוך האישי, החינוך שרואה כל ילד וילד כיחיד ולא רק את הכיתה כמקבץ כללי מידי, כמכלול.

"החמ"ד מוביל שנים מהלך של אמון בילדים ובנערים. אם ניקח כדוגמה את תיכון חמ"ד צור ישראל בפסגות - המאגד בתוכו ילדים שהתייאשו מהם וויתרו עליהם במקומות אחרים ובצור ישראל לא מוותרים עליהם. גם ישיבת אמי"ת חברותא בכפר בתיה מצליחה להעלות את התלמידים גבוה, גם בזכות המוזיקה, הטיולים שהם חלק אינטגרלי מבית הספר ובעיקר בזכות העשייה מחוץ לקופסה.

"המבחן הוא שלא משאירים אף ילד מאחור וזה הדגל המיוחד שהחמ"ד נושא בגאון. לא משאירם אף תלמיד מאחור. אני מבקש מכם - אל תפסיקו, המשיכו באהבה ובמסירות לגדל את ילדינו. אני אוהב אתכם אהבת נפש".

בנט וראש החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ

בנט וראש החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץצילום: ששון תירם

במהלך הטקס הוענקו פרסים ל-13 מוסדות ובתי חינוך מרחבי הארץ על פועלם יוצא הדופן בכל התחומים - הלימודי, החברתי והערכי.

בקטגוריית גני הילדים זכו גן חמ"ד העומר מהרובע היהודי בירושלים, גן חמ"ד חצב ממושב תל-תאומים, גן חמ"ד האור מאור עקיבא וגן חמ"ד לולב מרחובות.

בקטגוריית בתי הספר היסודיים זכו בית חינוך חמ"ד חברון בנים מקריית ארבע, בית חינוך חמ"ד אור תורה מתל-מונד, בית חינוך חמ"ד אמי"ת הרא"ה המתחדש משדרות ובית חינוך חמ"ד ניסויי חורב מתל אביב.

בקטגוריית חט"ב ועל יסודי זכו אולפנת חמ"ד צביה יצירתית מירושלים, בית חינוך חמ"ד אורט פסגות מבית שאן, ישיבה תיכונית חמ"ד שעלבים, ישיבת חמ"ד אמי"ת חברותא כפר בתיה מרעננה ותיכון אזורי חמ"ד צור ישראל מפסגות.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב, אמר כי "תמונת הראי הנשקפת מהמוסדות ומבתי הספר והגנים - אנחנו יכולים ללמוד ממנה את תמונת המצב הייחודית של מערכת החינוך הדתית במדינת ישראל. מערכת ששמה יצא למרחוק. ביכולת המופלאה להגיע להישגים להעמיק בשורשי הזהות, לימודי הקודש והשורשים שלנו הנמצאים בתורת האמת שהנביעה בעמנו חיי עולם.

"חיים שיש בהם מוסר אישי צדק חברתי ואחווה בין לאומית. מערכת החינוך של החמ"ד לא ביקשה ולא נטלה על עצמה רק לחזק את לימודי הקודש שהם לכשעצמם משימה גדולה עד מאוד, להיות יורשי האוצר הזה של הערכים היהודיים ולהנחיל את הערכים לדורות הבאים".

לדבריו, "מערכת החינוך הדתי הכתיבה לעצמה משא נוסף - לימודי השכלה וחול שיש בהם יכולת להנחיל דעת והשכלה ולהעביר מסר מאוד מיוחד - זה וגם זה יכולים לדור בכפיפה אחת, באכסניה אחת. ההישגים הלימודיים הם לא מספיק. גם ההישגים החינוכיים חשובים מאוד. המשימות החברתיות רבות בחמ"ד. 

"יש התמודדות עם החסר בחברה, עם הדרוש תיקון, הגשמת החסר במידמדים החברתיים במדינת ישראל. לא רק משימות חברתיות יש בחמ"ד, יש גם אוכלוסיות מורכבות בחמ"ד. מתוך שליחות ורצון לצמצם פערים ולקרב את העולים הבאים בשערי מדינת ישראל ולהביאם להישגים ולכדי הצלחה.

"מהיכן אנו שואבים את הביטחון האמונה וההבנה שמערכת החינוך הדתית מצליחה? משום שכשאנו מתבוננים על בוגרי מערכת החמ"ד, אנו רואים שהם מביאים איתם את המשקל הסגולי העצום שלהם והם מרעיפים את זה לסביבה כולה".