בלוני אהבה נגד עפיפוני התעברה

תלמידי מערכת החינוך צעדו מול הכנסת למען קבלת אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית, והפריחו עמם בלונים שעליהם נכתבו משאלות לעתיד טוב יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/18 11:00 כב בסיון התשעח

בלוני אהבה נגד עפיפוני התעברה
הפרחת הבלונים מול הכנסת, צילום: נתנאל אריאל

"צעדת ערן" השמינית להעלאת המודעות בחברה הישראלית לקבלת האדם עם המוגבלות בחברה הישראלית, התקיימה אתמול (ב') בירושלים. הצעדה הוקדשה השנה לסיכום המיזם החינוכי "תיקון עולם" בהובלת עמותת "עלה" ומשרד החינוך. 

אלפי תלמידי כיתות ט' מתיכונים בכל רחבי הארץ צעדו לצד ילדים ואנשים עם מוגבלויות, בסיומה של שנת לימודים מלאה בתוכנית חדשה ומיוחדת של עמותת "עלה" ומשרד החינוך, במטרה להעביר את מסר השינוי החברתי ביחס לאנשים עם מוגבלויות וקבלתם כשווים בחברה הישראלית. 

לאורך השנה השתתפו התלמידים במיזם "תיקון עולם" כאשר לצד לימוד ושיח בבתי הספר, סדנאות מיוחדות והרצאות מפי אנשים עם מוגבלויות, הצגות וסרטים על נושא המוגבלות. התלמידים הגיעו גם לביקור במרכזים לאנשים עם מוגבלויות במרכזי "עלה" בירושלים, בבני ברק, בגדרה ובכפר השיקומי 'עלה נגב – נחלת ערן', לאחר מכן כל תלמיד מתנדב ופועל עם אנשים עם מוגבלויות במקום מגוריו.

במהלך הצעדה מגן הוורדים בירושלים אל משכן הכנסת, ביצעו תלמידי בתי הספר והאנשים עם המוגבלויות ליד סמל המדינה, המנורה, שיר בצורה מומחשת: תוך שימוש בכלי הקשה, באמצעות תנועות ידיים וללא דיבורים, כאילו הם עצמם אנשים עם מוגבלויות. לאחר מכן, הפריחו התלמידים בלוני משאלות ותקווה שנזכה להפוך לחברה שמקבלת בתוכה אנשים עם מוגבלויות ומתייחסת אליהם כשווים, יחד עם שר החינוך נפתלי בנט, שר הרווחה חיים כץ, שר החקלאות אורי אריאל, סגן שר הביטחון אלי בן דהן, וחברי הכנסת איילת נחמיאס ורבין, עליזה לביא, יפעת שאשא ביטון וסתו שפיר.

את הצעדה הובילו שר החינוך נפתלי בנט, שר הרווחה חיים כץ, חברי כנסת, מייסד ומנכ"ל "עלה" הרב יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל 'עלה נגב נחלת ערן' סגן שר החינוך לשעבר אבי וורצמן, מנהלת "עלה" בגדרה נעמה סודקביץ' ומנהלת המיזם בת גלים שער, אמו של גיל-עד שנחטף ונרצח בגוש עציון עם חבריו לפני ארבע שנים.

שר החינוך נפתלי בנט אמר בהלצה שהוא שומע בקשות לביטול המבחנים אבל הוא כמובן לא יבטל אותם. במקום זאת כתב על הבלון: "הרבה בריאות לילדים ושנזכה לאהבת חינם", ואמר: "כל אחד מאיתנו יכול לתקן את העולם, להסתכל ימינה ושמאלה ולשאול איך אני יכול לעזור ולקבל את מי שקצת שונה ממני ולאהוב אותו. מברך על המיזם הנפלא. תבטיחו לי, שכל אחד תמיד יחשוב לא רק על עצמו אלא גם על האחרים".

שר הרווחה חיים כץ אמר: ״נמשיך ונשקיע את מירב המשאבים כך שהמגבלה הפיזית לא תגרע מתחושת השייכות לחברה ולא תפגע במימוש הפוטנציאל האישי של אף ילד או ילדה״.

מנהלת המיזם, בת גלים שער, ביקשה מהתלמידים לנצל את חופשת הקיץ להטמעת מסר המיזם וליישום בחיי היום יום: "עוד מעט החופש הגדול, יהיה לכם הרבה זמן לעשות דברים רבים. השאלה היא אלו דברים טובים נבחר לעשות בזמן הזה. בואו נשתדל לפחות פעם אחת בכל שבוע לעשות משהו טוב למישהו אחר" ביקשה והסבירה: "הרצון ללמוד ולהכיר את השונה ממני, להכיל ילדים ואנשים שחושבים אחרת ממני הוא זה שעומד מאחורי המיזם הנפלא הזה של תיקון עולם. חשיבתו של המיזם הוא בהבנה שלתקן חברה שלמה אנחנו צריכים קודם כל לתקן את עצמינו. לבדוק את היחס שלנו לאחר, לשונה מאיתנו. למקד את מבטינו על הזולת ולתת לו תחושה כי הוא מוערך, משמעותי ואהוב".

יו"ר הכפר השיקומי "עלה נגב – נחלת ערן", אלוף במיל' דורון אלמוג, יוזם הצעדות על שם בנו ערן אלמוג ז"ל ומוביל מיזם "תיקון עולם", אמר: "אלפי תלמידי תיכון וחטיבות ביניים שצעדו ב"צעדות ערן" מובילים שינוי שיח ויחס בני נוער לאנשים עם מוגבלות ושילובם בחברה של כל 'הערנים'. הם ההוכחה לכך שניתן להוביל מהפכה בתחום הערכי ולקבל אנשים עם מוגבלויות בחברה. נמשיך לפעול כדי שכל החברה הישראלית תקבל אנשים עם מוגבלויות כפי שהם ותיקח אחריות כלפי אנשים עם מוגבלויות".