בין יקירי החינוך הדתי: אמו של דרור וינברג הי"ד

12 אנשי חינוך קיבלו את הפרס על כך שגם לאחר שפרשו לגמלאות הם ממשיכים להתנדב ולעסוק בחינוך. השר בנט: "גבורה היא לוותר על משהו למען ערכים גדולים. צריך להאמין שגם התלמידים והתלמידות שלפנינו יוכלו להאיר לכל העולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/17 14:42 ב בטבת התשעח

בין יקירי החינוך הדתי: אמו של דרור וינברג הי"ד
בנט בטקס יקירי החינוך הדתי, צילום: דוברות שר החינוך

פרס יקיר החינוך הדתי הוענק אמש (ג') בירושלים במעמד שר החינוך נפתלי בנט והרב הראשי לישראל הרב דוד לאו לשורת אנשי חינוך שהמשיכו לתרום מזמנם וניסיונם, גם אחרי שפרשו לגמלאות

אחת ממקבלות הפרס הייתה בת שבע הופרט, אמו של אל"מ דרור וינברג הי"ד שנהרג בציר המתפללים שבחברון בשנת 2003.

הרב לאו בטקס יקיר החינוך הדתי

הרב לאו בטקס יקיר החינוך הדתיצילום: דוברות הרב לאו

"גבורה היא לוותר על משהו למען ערכים גדולים", אמר השר בנט והוסיף כי "גבורה בשדה הקרב היא הנכונות לוותר על החיים למען קיום העם היהודי. גבורה בלי היום יום היא לוותר על כמה שעות שינה וללכת להתנדב".

השר הוסיף כי "אנחנו מחנכים על קדושת החיים", וכי "כמו נס פך השמן כך אנחנו צריכים כמחנכים  למצוא את הנקודה החזקה של כל תלמיד. בהתחלה זה אומנם נראה כמו פך שמן קטן ,אבל הוא עוד יכול לדלוק יותר ממה שנראה לעין. פך השמן האיר לנו לשמונה ימים ומאיר לנו עד היום בחנוכיות שבכל בית בעולם היהודי, צריך להאמין שגם התלמידים והתלמידות שלפנינו יוכלו להאיר לכל העולם".

את הטקס הנחתה חברת הכנסת לשעבר מהבית היהודי, גילה פינקלשטיין, שהציגה את הזוכים בפרס יקירי החינוך הדתי לאחר שהומלצו על ידי ועדה בראשותה של דסי בארי, המפקחת הארצית של החינוך העל יסודי של משרד החינוך.

12 יקירי החינוך הדתי

12 יקירי החינוך הדתיצילום: יחצ

מלבד הופרט 11 הזוכים היו הרב ד"ר חיים אלמליח, יעקב יוסף, לאה ישעי, שרה כהן, רבקה צ'רקה יודקוביץ', עפרה צדוק, קרני עזרא, רבקה רינסקי, אסתר שטרייכר, חיים שרעבי ומפקחת חינוך ממלכתי דתי לשעבר במחוז מרכז אסתר אורנבוך.

בסיום הטקס סיפרה אורנבוך, המלמדת כיום בתכנית הייעוץ במכללת אורות ישראל, כי "הטקס היה מרגש מאוד. שמחתי לשמוע את ההכרה גם של שר החינוך נפתלי בנט וגם של הרב דוד לאו שדיברו על התרומה של יקירי החינוך הדתי לעשיה החינוכית ולתלמידים במהלך השנים. בתור אחת שנמצאת כבר עשרות שנים במערכת החינוך, ועברה בין הרבה תפקידים וברוך השם הצליחה בעשייתה, אני שמחה להמשיך גם היום למרות שיצאתי לפנסיה".

עוד היא אמרה כי היא "רואה בעבודה החינוכית שליחות, ומלמדת את היועצים אותם אני מכשירה במכללת אורות ישראל, לדבוק בערכים החינוכיים ולזכור מדוע אנו נמצאים פה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן