אל תוך הלילה: האקתון מיוחד בעמק המעיינות

עשרות אנשי חינוך ייפגשו לסביבת מחשבה מרוכזת, במהלכה יעסקו באתגרים החינוכיים בכל הנוגע לעידוד תלמידים למקצועות המדעיים. באירוע ייקחו חלק נציגים מכלל הקשת החינוכית, ובהם גם ממוסדות דתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/18 13:16 טז באייר התשעח

אל תוך הלילה: האקתון מיוחד בעמק המעיינות
האקתון, צילום: shutterstock

האקתון STEMaianot של רשת מוסדות החינוך דרכא, יתקיים השנה לראשונה, ויהיה מההאקתונים הגדולים שנעשו עד כה בישראל בתחום קידום לימודי המדעים והטכנולוגיה. האירוע יצא לדרך ביום חמישי הקרוב במועצה האזורית עמק המעיינות. 

עשרות אנשי חינוך מכל האזור, ייקחו חלק בהאקתון שמטרתו העיקרית הינה ליצור סביבת מחשבה מרוכזת סביב האתגרים החינוכיים העומדים בפני אנשי חינוך בכל הנוגע לעידוד תלמידים למקצועות המדעיים, כגון מדעים, הנדסה, מתמטיקה, טכנולוגיה ועוד. תוצרי ההאקתון ישלבו את ראיית העתיד, יחד עם החינוך הייחודי והמבט המיטיב על כל ילד וילד ויהוו בסיס לפיתוח שיטות למידה חדשניות.

דרכא החליטה להרים את הכפפה ולארגן האקתון ללמידה מדעית, גם במטרה ליצור מפגש בין אנשי חינוך, מכלל הקשת החינוכית - חינוך פורמלי, חינוך בלתי פורמלי, חינוך מיוחד, דתיים, חילונים, בתי ספר יסודיים ותיכונים. מפגש זה עתיד להוביל לתוצרים רבים, אותם ניתן יהיה ליישם כבר בשנים הקרובות בכיתות הלימוד.

האירוע יתקיים בסגנון מרתון בן 27 שעות אל תוך הלילה, בשיתוף פעולה בין דרכא, המועצה האזורית עמק המעיינות, הפדרציה היהודית והסוכנות היהודית.

באירוע מרתוני זה ייקחו חלק עשרות אנשי חינוך, בדרך ליצירת פדגוגיה מתחדשת ומציאת פתרונות חינוכיים להנגשת המקצועות המדעיים גם בקרב תלמידים הנחשבים הומניים ולא ריאליים, לצד פיתוח שיטות חינוכיות מתקדמות לעידוד מצוינות בקרב תלמידי המדעים ברשת ובמערך החינוך הכולל במדינת ישראל.

STEM - ראשי התיבות של Science (מדעים),Technology  (טכנולוגיה), Engineering  (הנדסה),Mathematics  (מתמטיקה). אך משמעותה של תפיסת ה-STEM רחבה הרבה יותר מארבעת המקצועות האלה וכוללת גישה חדשנית להוראה ולמידה. הגישה מבוססת על התבוננות בכל תלמיד כלומד ייחודי, בסגנון הלמידה המתאים לו ובקצב הדרוש לו, על שילוב בין מקצועות הלימוד, על יצירת מוטיבציה ללמידה מתוך סקרנות ועניין ועל למידה המחוברת לעולם האמיתי.

תפיסת הSTEM- מעבירה את המיקוד של בית הספר מהערכת התוצאה וההישג, להערכת הדרך והתהליך ומהעברת ידע- לפיתוח מיומנויות חשיבה ופעולה גבוהות, ובכך מתאימה לכל תלמידה ותלמיד באשר הם. כל זאת על ידי שיתוף פעולה, תקשורת, מחקר, פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית ויצירתיות, ערכים אלו מייצגים קשת של מיומנויות הבונות אדם המסוגל לחשיבה חדשנית, כושר המצאה ופתרון בעיות באופן יצירתי והכרחיות להצלחה בעולם, בהווה ובעתיד.

מקומות בעולם שאימצו את תפיסת ה-STEM מציגים נתוני הצלחה גבוהים מאוד של תלמידיהם. מובילי הפדגוגיה בדרכא ביקרו לקראת ההאקתון בקליבלנד אוהיו, שם מיושמת לאחרונה שיטת ה-STEM.

ד"ר גיל פרג, מנכ"ל רשת דרכא: "אירוע משמעותי ונרחב זה הינו עדות נוספת לרוח המצוינות שרשת דרכא, בשיתוף הנהגת המועצה האזורית עמק המעיינות, מקדמת בבתי הספר- למידה המעודדת חקר, יזמות, יצירתיות וערבות הדדית. אני מברך את הצוותים החינוכיים על ההשקעה ועל המסירות ומאמין כי המאמצים והכישרון המושקעים ביום זה יניבו פריצות דרך בתחומי החינוך המדעי".

דרכא היא רשת בתי ספר תיכוניים שהוקמה בתמיכת משרד החינוך ובעידודו על מנת לחזק את בתי הספר בפריפריה הגאו-חברתית במדינת ישראל, בדרכם להיות מוסדות חינוך מובילים בתחום החינוך העל יסודי. מנתונים שפורסמו על ידי משרד החינוך לאחרונה עולה כי רשת דרכא מדורגת במקום הראשון כרשת החינוך המובילה בישראל.

רשת בתי הספר דרכא כוללת בתי ספר מקהילות שונות בחברה הישראלית ופועלת לחיזוק המרקם החברתי במדינת ישראל. הרשת מלווה במועצה ציבורית הכוללת אנשי רוח, חינוך ועשייה מובילים בחברה הישראלית.