"זה היום  שבו אנחנו לוקחים את יהונתן הביתה"

היום הגדול הגיע, ותהילה ואסף נוסעים לאסוף את יהונתן המאומץ מבית הילדים. איך זה מרגיש? "שאתה מקבל את המתנה של החיים שלך וכל העולם מסתכל"  

חדשות כיפה תהילה מגן  21/11/17 11:02 ג בכסלו התשעח

"זה היום  שבו אנחנו לוקחים את יהונתן הביתה"
המסע למשפחה

ביום חמישי, ארבעה ימים בלבד אחרי שיחת הטלפון הגורלית, עשינו את דרכנו חגיגיים ומחויכים לבית הילדים. זה היום  שבו אנחנו לוקחים את יהונתן הביתה ומתחילים יחד דרך חדשה. 

תמר פקידת הסעד לא הצטרפה אלינו היום וסמכה על צוות בית ילדים שיעשה את הליך המסירה כראוי. על כל המסמכים שהיה צריך לחתום חתמנו יום קודם: קיבלנו אישור לשלוח לביטוח לאומי ולבקש חופשת לידה ומענק לידה וקיבלנו מספר זמני של תעודת זהות ומספר זמני לקופת חולים. באותה נסיעה שרנו שירים שמחים שהרדיו ניגן במיוחד בשבילנו ובין לבין שתקנו ביחד וכל אחד לחוד. כנראה שהמחשבה שעוד שעה נהיה הורים היא משמחת ומשתקת בו זמנית. 

בבית הילדים חיכו לנו המנהלת, המטפלת והנסיך הקטן, ששוב היה לבוש בבגד גדול מדי. הבאנו למנהלת מתנה קטנה להגיד תודה ששמרו וטיפלו בגוזל בכל התקופה הזו. חיבקנו את האוצר שהחזיק בדובי הסגלגל מהביקור הקודם ''נעים מאוד קטן, היום אנחנו נוסעים למקום שהוא הבית שלך, מקווים שתאהב אותו''... החלפנו לו בגדים ואני מודה שעשיתי את זה ממש בחובבנות וקיוויתי שהעיניים שמסביב לא שופטות אותי ברגע זה. 

דקה לפני שיצאנו משערי הבית, ביקשנו מהמנהלת שתצלם את המיטה של יהונתן, שיהיה למזכרת, ושידע לחבר בין חלקי הפאזל כאשר יגדל. נדיה המטפלת לא נפרדה בקלות וחיבקה אותו דקות ארוכות. היא הביאה לנו את המוצץ שלו והבקבוק ושמיכת טלאים יפה שקיבלו כתרומה והייתה שלו בחודשים האלה. זהו מעמד המסירה... ועכשיו שהוא בידינו התחושה היא שאתה מקבל את המתנה של החיים שלך וכל העולם מסתכל.  

הקטן מצידו היה רגוע מאוד והפגין סבלנות מעוררת הערצה. הזהירו אותנו שהוא לא רגיל לנסיעות אבל הנסיעה עברה בשלום. אסף על ההגה, יהונתן  בסל קל ואני לידו, מלטפלת לו את היד ומדברת אליו. בשלב מסוים הוא פשוט אחז באצבע שלי ולא הרפה, עד שהגענו הביתה. עלינו במדרגות ונכנסנו לבית כשהוא עטוף בשמיכי ומחבק את הדובי. הוא הציץ החוצה, הסתכל סביב ואז הוא פשוט התחפר בחזרה בתוך השמיכה כאילו אומר ''זה יותר מדי בשבילי ליום אחד''... אני איתך חמוד שלי, לגמרי איתך... 

לטורים הקודמים
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן