ארבע אחרי הקייטנה גינה לי חביבה: מצעד הפארקים שהילדים שלכם ישמחו להכיר

הקיץ הגיע ואיתו גם חופשה ארוכה לילדים. אם מאסתם בגן הציבורי הקרוב לבית, אנחנו כאן כדי לספר לכם בשבחם של פארקים נוספים ברחבי הארץ שכדאי להכיר. איפה תוכלו למצוא את המגלשות הגבוהות ביותר? מה מיוחד בגן סאקר? וגם, מתקנים לילדים עם צרכים מיוחדים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/07/22 18:00 ח בתמוז התשפב

גינה לי חביבה: מצעד הפארקים שהילדים שלכם ישמחו להכיר
הפארק בגבעת שמואל, צילום: דוברות העירייה

1. הפארק הדרומי בגבעת שמואל

על שטח של כ-35 דונם בגבעת שמואל משתרע פארק לכל המשפחה עם פינות פיקניק מוצלות, ואפילו יער עירוני המכיל עשות עצי פרי ממינים שונים. בנוסף תוכלו ליהנות מברזיות, מיני סקייט פארק, שבילי הליכה וריצה וגם אופניים. הפארק נגיש לנכים ולבעלי מוגבלויות שונות והוא כולל שבילי הליכה וכך גם האלמנטים ומתקני המשחק בכל הפארק. לאורך השבילים צומחת צמחייה מגוונת, בדגש על עצי צל ועצי פרי. 

אטרקציות: מתקני משחק חדשניים וייחודיים, מתקני כושר, מזרקת ג'טים, מגרש קט-רגל, מתקני ספורט, מתחם פאמפ-טראק. 

כתובת: הפארק ממוקם במקביל לכביש 471 - מרחוב ז'בוטינסקי במערב  ועד לדרך יצחק רבין במזרח.  

צילום: דוברות העירייה

2. פארק הכט בחיפה 

הריאה הירוקה הגדולה ביותר בשטחה האורבני של העיר חיפה ומהווה נדבך ברצף החופים והשטחים הפתוחים העירוניים שבין חוף דדו למרכז לחקר ימים ואגמים בחוף שיקמונה ובת גלים. בפארק, המשתרע על שטח של 75 דונם ישנם אלמנטים רבים המאפשרים פעילות רחבה למגוון גילאים. הפארק מוקף באזורי צמחייה מגוונים, חלקם בעלי אופי של צמחי תרבות עונתיים. הצמחייה מותאמת לקרבה לים ועמידה לרסס מי הים ומשולבים בה מינים מקומיים עם מינים תרבותיים. 

אטרקציות: מתקני שעשועים, אומגה, מגרשי קט-רגל וכדורסל והוא פונה לקהל יעד מגוון של משתמשים: משפחות, ילדים, מבוגרים, רצים, הולכים, משחקי כדור, רוכבי אופניים, רקע לצילומי חתונות ואירועים עירוניים. 

כתובת: בין תל שקמונה לחוף דדו, חיפה.

צילום: דוברות עיריית חיפה 

צילום: דוברות עיריית חיפה

3. גן סאקר בירושלים

כל ירושלמי מכיר את גן סאקר, הסנטרל פארק של הבירה שמשתרע על פני שטח של 100 דונם. הגן, שהחל את דרכו במלחמת העצמאות כמנחת מאולתר למטוסים קלים בימים בהם ירושלים הייתה נצורה, עבר לאחרונה מתיחת פנים משמעותית. בין היתר, הותקנו בו מתקני שעשועים ייחודיים, שודרגו מרבדי הדשא, הוקמו מגרשי ספורט חדשים ומתחם נינג'ה ייחודי. 

אטרקציות: 

המתקן החדש הבולט ביותר הוא מגדל בעל אלמנטים של טיפוס המתנשא לגובה של כ-16 מטרים. מהמגדל, יוצאות 3 מגלשות: 
-    מגלשה בגובה כ- 11 מ' ובאורך של כ- 22 מ'. 
-    מגלשה בגובה כ- 6.5 מ' ובאורך כ- 19 מ'.
-    מגלשה בגובה כ-2.80 מ',  היוצאת מהמגדל ומסתיימת על הגבעה.

בנוסף, הותקנו במתחם מתקנים נוספים:

האריה – מתקן שעשוי מעץ רובינייה המעוצב בצורת אריה, שהוא סמל העיר ירושלים, ובו אלמנטים רבים של משחק. הוא מתנשא לגובה של כ- 4.5 מ' וניתן לשחק בתוכו ומסביבו. מתקן זה עוצב ותוכנן במיוחד לפרויקט זה והוא נגיש לילדים עם מוגבלויות.

עמדת דיג'יי FONO - עמדת דיג'יי חיצונית המתאימה לבני נוער ומייצרת מפגש אינטראקטיבי ליצירת מוסיקה. המתקן פועל על אנרגיה סולארית וניתן לשליטה מרחוק (המתקן לא יעבוד בשבתות וחגים).

מתקן רשת – מתקן רשת ענקי המורכב מסוגים שונים של טיפוס ומחבר בין המפלסים והגבעה. המתקן נותן תחושה של משחק מעל פני הקרקע כאשר במכרזו מעיין כדור שעליו ניתן לטפס.

מתקן SKY WALK – מערכת גשרים בגובה של כ-9 מ', הנותנת תחושה של הליכה בגובה. המערכת משלבת תאים קטנים, בהם ניתן לעצור ולהסתכל על הנוף ומחלקם יוצאות מגלשות גבוהות. המתקן מתחבר למגדל מרובה אלמנטים עם מגלשת נירוסטה גבוהה.

כתובת: "גן סאקר" בוויז. חניה במתחם חניון הלאום

מגלשת ענק

מגלשת ענק צילום: ארנון בוסאני

גן סאקר

גן סאקר צילום: ארנון בוסאני

4. פארק אלמליח בירושלים

פארק נוסף אשר שודרג לאחרונה בבירה הוא פארק אלמליח, פארק רחב ידיים הנמצא בתפר שבין שכונת הקטמונים לבין שכונת מלחה, אל מול מרכז הספורט והאירועים ''הארנה''. הפארק, משתרע על שטח של 45 דונם וכולל בין היתר מדשאות רחבות ידיים, עצי חורש ארץ ישראליים, הצללה וריהוט רחוב חדיש. 

אטרקציות: אזורי פנאי, מתקני משחק מתקדמים, פינות ישיבה, שירותים ציבוריים ושבילי הליכה ואופניים. 

כתובת: "פארק אלמליח" בוויז. חניה בחניון מתחם הארנה ואצטדיון טדי.

פארק אלמליח בירושלים

פארק אלמליח בירושלים צילום: ארנון בוסאני

פארק אלמליח בירושלים

פארק אלמליח בירושלים צילום: ארנון בוסאני

5. פארק תמר בורנשטיין לזר בשכונת נווה גן בפתח תקווה 

באם המושבות נחנך פארק ענק על שם סופרת הילדים תמר בורנשטיין לזר, שהייתה תושבת העיר ואחראית על דמויות מוכרות בספרות הילדים כמו "קופיקו" ו"וצ'יפופו". הפארק משתרע על שטח של  47 דונם וכן 7 דונם נוספים של מתקני משחקים. שקע לח הקולט את מי הנגר העילי של הפארק מאופיין בחווית בר המתכתבת עם האגם שמעבר לכביש. כמו כן השקע נתחם ממזרח בקיר אדמה בשכבות המאפשר קינון ציפורים הצפויות להגיע לאגם. 

אטרקציות: ריבוי מתקני משחק לילדים ובדגש על חשיבות לכל שכבות הגיל, מסלולי הליכה, ריצה ואופניים שחוצים את הפארק, מתקני כושר לכל הגילאים, ספסלים לאורך שבילי ההליכה והריצה, "חדרים חוויתים" ויצירת הפרשי גובה של הקרקע בפארק לטיפוס ולשעשוע של ילדים.

כתובת: רחוב גרינשפן מצפון - לרחוב ז'בוטינסקי בדרום.

צילום: דוברות עיריית פתח תקווה

6. פארק סינגל טלמונים בין טלמון לנריה 

פארק משחקים עם המגלשות הגבוהות בישראל הפתוח חינם לציבור.
אטרקציות: בפארק גם אומגה, מסלול מכשולים אתגרי וגם מתקני נינג'ה, לצד הפארק שביל אופניים משפחתי וטיילת הליכה מרהיבה בין טלמון לנריה.

כתובת: בין טלמון לנריה, מועצה אזורית בנימין

צילום: מועצה אזורית בנימין

7. גן נגיש לילדים עם צרכים מיוחדים בנוקדים

"גן גילה" -  גן שנבנה בשיתוף של המועצה האזורית, קרן גוש עציון, היישוב נוקדים ותושבים פעילים. להנגשת גן משחקים חשיבות רבה כיוון שהוא משמש מקום מפגש בין ילדים מרקע, גילאים ויכולות שונות, ומאפשר להם מגוון של פעילויות לא שגרתיות וחווייתיות. גן המשחקים משמש כמקום מפגש חברתי חשוב ויום יומי לאוכלוסיית היישוב, ומהווה מקור חשוב להנאה, יצירה ופורקן. 

אטרקציות: ארבעה מתקנים שונים המיועדים לילדים עם וללא צרכים מיוחדים.

כתובת: היישוב נוקדים, גוש עציון

צילום: גמליאל האריס

צילום: גמליאל האריס

8. הפארק ברחוב התמר באפרת 

מקום נוסף בגוש עציון שכדאי לכם להכיר הוא הפארק המרכזי ברחוב התמר באפרת. מדובר בגן ציבורי רחב ידיים עם מתחמים לגילאים שונים, דשא וצמחייה ענפה שמספקת צל טבעי להקלה בשעות אחר הצהריים. אטרקציות: מתקנים מגוונים לכל הגילאים, נדנדות מיוחדות ושולחנות לישיבה משותפת.

 כתובת: רחוב התמר, אפרת, גוש עציון 

צילום: דוברות

צילום: דוברות