ד"ר אדווה ביטון על לידת בתה: זה מזכיר לנו את אדל אבל גם מסב הרבה שמחה

הפעוטה אדל ביטון נפצעה אנושות בפיגוע בשנת 2013, וכשנתיים לאחר מכן נפטרה, והיא רק בת ארבע. הוריה הקימו עמותה לזכרה, המסייעת למשפחות שאיבדו את קרוביהן. וכעת, היא מגייסת תרומות להקמת מרכז טיפולי נייד

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/19 14:25 ח בסיון התשעט

ד"ר אדווה ביטון על לידת בתה: זה מזכיר לנו את אדל אבל גם מסב הרבה שמחה
ד"ר אדווה ביטון, צילום: ניצי אילן

בשנת 2013 נפגעה אדל ביטון בת השנתיים וחצי בפיגוע יידוי אבנים בכביש חוצה שומרון. אבנים שנזרקו אל עבר הרכב גרמו להתנגשות בין משאית לרכבה בו נהגה האם אדווה עם שלוש בנותיה. אדל נפצעה באורח אנוש, ונותרה עם נכויות קשות. בחודש פברואר 2015 בהיותה בת ארבע, נפטרה עקב דלקת ריאות. 

מאז פטירתה,ומתוך הבנה כי מעטפת תומכת זהו גלגל הצלה גדול מאוד, החלו הוריה לפעול למען משפחות שאיבדו אדם בטרגדיות שונות, והקימו את עמותת אד"ל - אני דואג לאחר. המשפחות אליהן פונה העמותה, אינן מוגדרות כמשפחות נפגעי פעולות איבה, והן איבדו את קרוביהן בדרכים של טביעה, תאונה, מחלה וכו'..

"כנפגעי פעולות איבה בעצמנו, אנחנו יודעים עד כמה משמעותית התמיכה שקיבלנו ואנו מקבלים ממדינת ישראל", מספרת ד"ר אדווה ביטון, "העמותה פועלה קרוב לארבע שנים, במהלכן אנו מעניקים מעטפת של טיפולים פרטניים ורגשיים למשפחות, ופעילויות רחבות, כמו מירוץ אדל".

מידי שנה מתקיים ערב הוקרה לארגון בהשתתפות אמנים רבים, והשנה, ביום ראשון הקרוב ה- 16.6.19 יתקיים ערב בזאפה בתל אביב, אשר כל הכנסותיו יופנו למען הסבת משאית שרכשה העמותה, למרכז טיפולי נייד אשר יסתובב ברחבי הארץ, ויעניק מענה רגשי למשפחות. השנה ינחה את הערב עודד מנשה, ויקחו בו חלק האמנים קובי אפללו, האחים צנחני, יוני וגנוט.

לפני שבועות מספר, בדיוק ביום הולדתה של אדל ז"ל, נולדה בת חמישית למשפחה, השביעית במניין הילדים. על כך מספרת אדווה: "לידה זה נס גדול, על אחת כמה וכמה שהילדה שלנו נולדה בדיוק באותו תאריך לידה של אדל, בט"ו אייר.

זה מוסיף הרבה מאוד עוצמות וגם רובד של זיכרון, או כמו שאני קוראת לזה - דרישת שלום. עם כל הכאב הגדול שזה מזכיר לנו את אדל, זה מסב לנו גם הרבה שמחה וחיבור לקדוש ברוך הוא, ולידיעה של ההשגחה פרטית. זה מוסיף רק אור, אין דבר יפה מזה".

 

 

כרטיסים לערב הגאלה ניתן לרכוש באתר עמותת אד"ל.