גלגלי אהבה 2017: רוכבים ותורמים 

מסע האופניים השנתי לגיוס תרומות למען ילדי בית החולים אלי"ן בירושלים, הכולל 5 ימי רכיבה ומשתתפים בו כ 750 רוכבים מהארץ ומהעולם, יוצא לדרך ב-29 באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/17 09:52 כו בתשרי התשעח

גלגלי אהבה 2017: רוכבים ותורמים 
גלגלי אהבה, צילום: תומר פדר

'גלגלי אהבה' הינו מסע אופניים שנתי בן חמישה ימים, המשלב מסלולים המתאימים לרוכבי כביש ולרוכבי שטח במגוון רמות רכיבה. מטרת המסע היא גיוס תרומות למען ילדי בית החולים אלי"ן בירושלים. זהו אירוע הצדקה הבינלאומי הספורטיבי השנתי המורכב ביותר בישראל, בו משתתפים מאות רוכבים ומתנדבים מהארץ ומרחבי העולם. 

המסע יוזנק ב-29 באוקטובר מיער לביא שבגליל התחתון, ויסתיים ב-2  בנובמבר בבית חולים אלי"ן בירושלים. השנה ישתתפו במסע כ-750 רוכבים, מישראל ומ- 15 מדינות. במשך ארבעת הימים הראשונים,  הרוכבים ייהנו ממסלולי כביש ושטח מאתגרים באזור הצפון וביום החמישי  יעלו הרוכבים אל ירושלים דרך אזור בית שמש, במסלולי כביש ושטח.  

  

המסע מאפשר לתורמים ליהנות מרכיבה מאתגרת, למען הילדים המשתקמים בבית חולים אלי"ן. חלק מהילדים מצטרפים גם הם למסע חלקם באופני טנדם, חלקם באופני יד או באופניים רגילות כל אחד על פי יכולתו ובליווי של מתנדבים ובוגרים. 

בית החולים אלי“ן הינו מרכז שיקום ילדים ונוער, מהמובילים בעולם בתחומי אבחון ושיקום ילדים הסובלים ממגוון רב של מוגבלויות גופניות, בו פותחה מומחיות רב-תחומית בטיפול שיקומי של ילדים ונוער עם ליקויים מוטוריים, סנסוריים, נשימתיים, תקשורתיים, קוגניטיביים והתנהגותיים במגמה לשקמם ולהשיבם לחיים בקהילה במהירות האפשרית. לבית החולים מגיעים ילדים נפגעי טראומה ופגיעות ראש בעקבות תאונות דרכים, פעולות איבה, מחלות של מערכת השרירים ומערכת העצבים, מומים מולדים, בעיות אורתופדיות כלליות ותינוקות הזקוקים להנשמה או טיפול תזונתי מיוחד.

בית חולים אלי“ן, כעמותה (מלכ“ר), אינו נהנה מתמיכה ממשלתית ומקבל החזרים מהגורמים המפנים ע“פ תעריף אחיד למטופל, אשר אינו מכסה את העלות האמתית של הטיפול הייחודי הכוללני. לפיכך, ביה“ח חייב להישען על תרומות המגשרות על הפער בין תעריפי המימון הקבועים לעלות השירותים הרב תחומיים אותם מקבלים הילדים בפועל.

גלגלי אהבה

גלגלי אהבה צילום: תומר פדר

התרומות הנאספות במסע 'גלגלי אהבה' מסייעות לגשר על הפער בין ההוצאה הממשית של בית החולים, על הטיפול השיקומי הרב-תחומי האיכותי שהוא מעניק, לבין החזר התשלום הרשמי הקבוע המתקבל עבור כל ילד מאושפז . סך פער זה הוא כ $70 לילד ליום. בית החולים מסתייע בתרומות הנאספות במסע גלגלי אהבה להבטיח את המשכיות הטיפול של הילדים המאותגרים פיזית הנמצאים בטיפולו, במטרה להביא אותם לתפקוד עצמאי מרבי- על מנת שיוכלו לשוב ולהשתלב בקהילתם במהירות האפשרית. 

'גלגלי אהבה' עובד במתכונת המודל של 'רכיבה למען מטרה' בו כל רוכב מתחייב לגייס מינימום של 3000 $ למען ילדי אלי"ן. רוכבים רבים מצליחים לגייס סכומים גדולים בהרבה, המשתתפים במסע מזמינים את מעגל החברים שלהם, בני משפחות ועמיתים בעבודה, לתרום בשמם עבור בית החולים אלי"ן ובכך למעשה גם להעניק חסות להשתתפותם במסע. 

בנוסף, מוצע לרוכבים מסלול רכיבה חד יומי גלגאלי"ן המיועד לרוכבים המעוניינים "לטעום" מחוויית המסע בדמי רישום של 300 ₪ ולגייס לפחות 750 ₪. נכון למועד זה גויסו כבר קרוב ל-800,000 $.

 

אופיו המיוחד והמשפחתי של המסע הפך עם השנים את 'גלגלי אהבה' למוקד משיכה לרוכבי אופניים, מתנדבים ותורמים. בשנת 2016, גויסו תרומות של כ-2.7 מיליון דולר. התרומות המגויסות מועברות ישירות לתמיכה בטיפול ובשיקום של ילדי אלי"ן ומשפחותיהם.

כמו בכל שנה, גם השנה יצטרפו ילדי אלי"ן לרכיבה, כל אחד לפי יכולתו. חלקם ירכבו ביום א' למסע וישתלבו עם רוכבי הכביש, וחלקם יחברו למסלול שטח מאתגר עם רוכבי השטח. ביום האחרון למסע, כל הרוכבים, כולל הילדים הרוכבים, יגיעו לנקודת מפגש משותפת וירכבו ביחד לבית החולים, שם ימתינו להם ילדי בית החולים שלא רכבו, עובדי בית החולים, משפחות וחברים. 

מסע 'גלגלי אהבה' מציע מגוון רחב של אפשרויות ברמות שונות של רכיבה. רוכבי המסלולים נפגשים ומתחברים ברגע השיא,  ביום חמישי, לרכיבה משותפת לכיוון ביה"ח אלי"ן בירושלים, שם מחכים להם הילדים, המשפחות והעובדים לטקס מרגש של מוסיקה, ריקודים, מתן מדליות לרוכבים וסיכום המסע. 

בין המסלולים:

מסלול כביש מיועד לרוכבים בכושר המסוגלים לרכב כ 7-8 שעות ביום ,חמישה ימים רצופים. הרכיבה במסלול זה הינה בכבישים סלולים בלבד בנוף הררי, במרחק ממוצע של 70 - 100 ק"מ ליום. 

מסלול תיירותי הוא מסלול כביש נינוח יותר עבור רוכבים המעוניינים במסלול קליל, ומשלבת רכיבה יחד עם סיורים באתרי התיירות המרתקים שנבחרו בקפידה עבור מסלול זה. 

מסלול כביש אתגרי  מיועד לרוכבי כביש מנוסים מאוד והרוכבים בו יעברו א ה-100 ק"מ בכל יום. במסלול זה קצב הרכיבה מהיר הרבה יותר, העליות תלולות והמרחקים ארוכים יותר. 

מסלול שטח מיועד לרוכבים אשר נהנים מרכיבת שטח ומנוסים בכך. ישנם קטעי רכיבה טכניים, סינגלים, ירידות ועליות סלעיות ותלולות. רוב המסלול הינו בשטח בשבילי אופניים ודרכי 4*4. 

מסלול שטח אנדורו מיועד לרוכבי שטח חזקים שבנויים לאתגר מיוחד. יותר קילומטרים, קצב הרכיבה מהיר יותר ומשופע מיועד לרוכבים המסוגלים לרכב כ-70 ק"מ של רכיבת שטח, חמישה ימים ברצף.

גלגאלי"ן - רוכבים המעוניינים "לטעום" מחוויית המסע המלא או שאינם יכולים להגיע למסע המלא מוזמנים להצטרף למסלול גלגאלי"ן חד יומי. מסלול גלגאלי"ן יתקיים ביום הראשון והחמישי של מסע גלגלי אהבה ברכיבה בכביש או בשטח.

 

זינוק: יום א' 29 באוקטובר מיער לביא שבגליל התחתון בשעה 9:15

סיום:  יום ה' 2  בנובמבר בשעה 14:30 בבית החולים אלי"ן בירושלים

 

צפו: גלגלי אהבה 2016

 


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן