בת מצווה בכותל כמו כל ילדה בריאה

מרכז "עלה" בבני ברק ארגן בת מצווה לשירה, ילדה עם מוגבלות שכלית התפתחותית. לבת המצווה הצטרפו חיילים לפני השבעה וקבוצת תיירים מגרמניה. והכל בזכות ילדה אחת מאנגליה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/17 14:56 ט באלול התשעז

בת מצווה בכותל כמו כל ילדה בריאה
בת המצווה בכותל, צילום: נתנאל אריאל

 תהלוכה מיוחדת נכנסה בסוף השבוע בשער האשפות בדרך אל הכותל. בראשה התניידה בכיסא גלגלים, שירה עזר, ילדה בת 12 עם מוגבלות שכלית התפתחותית, החוגגת בימים אלו בת מצוה.
 
אל שירה התלוו כ-20 חבריה, גם הם דיירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המתגוררים במרכז 'עלה' בבני ברק, בני משפחתה, עשרות מתנדבים, בנות השירות הלאומי, יוסי ליפשיץ מנהל בית יהלום במרכז 'עלה' בני ברק וגם הנהלת וצוות 'עלה', אשר החליטו כי לשירה מגיע לחגוג בת מצוה ממש כמו לכל ילדה אחרת בת גילה.
 
התהלוכה שנכנסה דרך שער האשפות בתופים ושופרות גררה תשומת לב בקרב העוברים והשבים, ולפתע הצטרפו אל שירה והצועדים עשרות חיילים שהתכוננו באותו הזמן לטקס ההשבעה שלהם בכותל. החיילים עצרו למשך דקות ארוכות את ההכנות לטקס והצטרפו לדיירי 'עלה', לצוות ולמתנדבים, שרו ורקדו מול שירה ושאר הילדים, ושימחו אותם. עם הגעת המשתתפים אל רחבת הכותל הפריחה הקבוצה בלונים לשמים עם משאלות. לאחר מכן חילקה שירה, כלת בת המצווה, מתנות וסוכריות למשתתפים, והתניידה יחד עם חבריה לתפילה ייחודית בכותל.

בת המצווה בכותל

בת המצווה בכותל צילום: נתנאל אריאל

 
הריקודים והשמחה לא נעלמו גם מעיניה של ג'וליה קוסטנר וקבוצת תיירים מגרמניה. קוסטנר, מתברר, מטפלת בעצמה בילדים עם מוגבלויות בדרום המדינה והרגישה כיצד היא נמצאת בישראל, במקום הנכון ובזמן הנכון, כדי לאחל לשירה מזל טוב מכל הלב והרבה שמחה. החיוך על פניה של שירה הראה יותר מכל עד כמה היא נרגשת מכל ההכנות והחגיגות עבורה ואת ההשקעה הרבה סביב הרצון שהיא תחגוג את היום המיוחד עבורה כמו כל ילדה אחרת בגילה.
 
השמועה על בת המצוה המיוחדת עברה מפה לאוזן ואנשים שונים החליטו לסייע בהפקת האירוע. כך למשל רועי זיו והחברים למען הקהילה הצטרפו לתהלוכה והביאו איתם מתנות לשירה והילדים, מתופפים ליצירת האווירה והשירים וכמובן אוכל. בתוכם ילדה מאנגליה אשר יצרה קשר עם 'עלה' והחליטה לתרום את מתנות מסיבת בת המצווה שלה לשירה. כך ניתן היה להביא את הילדים לירושלים ולחגוג את בת המצווה לשירה בצורה הראויה ביותר.

בת המצווה בכותל

בת המצווה בכותל צילום: נתנאל אריאל

 
הרב יהודה מרמורשטיין, המנהל הכללי של רשת 'עלה': "הרגע המרגש ביותר מבחינתי הוא לראות כאן את הילדים המיוחדים שלנו מתרגשים ושמחים כמו כולם. אנחנו הבריאים זכינו לחיים טובים ובריאים ואנחנו אלה שחייבים לדאוג לכל אחד שזקוק לנו. אם נוכל להסתכל קצת מעבר ולתת לאחר קצת מעבר – נהפוך את העולם כולו למקום טוב יותר".
 
יוסי ליפשיץ, מנהל בית יהלום, מרכז 'עלה' בבני ברק: "האדם השונה הוא חלק מאיתנו. לאהוב את השני פירושו לראות אותו בדיוק כפי שהבורא יצר אותו. אנחנו מקווים שהעשייה שלנו תוביל יחד איתנו את כל עם ישראל, נהווה סימן לכל העולם כיצד לבנות חברה טובה יותר, מועילה יותר, ונוכל לפעול טוב יותר לרווחת כולם".