מסע קניות או מסע ייסורים?

כשהוא ממתין בתור לקופה הבין יוני נוימן כי קניות עבור נשים ועבור גברים הם שני עולמות שונים. אז מה ניתן לעשות כדי לצמצם את הפער?

חדשות כיפה יוני נוימן 09/10/11 09:33 יא בתשרי התשעב

מסע קניות או מסע ייסורים?
Simon Shek-cc-by, צילום: Simon Shek-cc-by

בשבוע שעבר הסתובבתי בסופר. בעוד אני עובר בין המדפים, שמעתי גבר שואל את אשתו בטון גברי עייף: "יש עוד משהו שלא לקחת?", ככל הנראה הוא התכוון לשאול זאת מתוך התעניינות, אך טון הדיבור שלו העיד על שני דברים. הראשון: הוא לא מבין מה הוא עושה שם ולא בבית על הספה. והשני: הוא היה מעדיף שאשתו תרוקן לפחות חצי מהעגלה לפני שיגיעו לקופה. הרמתי את העיניים ופתאום ראיתי שהוא לא היחיד. מספר לא מבוטל של גברים הסתובבו בין המדפים, נסרכים אחרי נשותיהם בחוסר עניין מופגן.

בשעה שהגבר נשען עם שני ידיו על עגלת הקניות ובפניו מבט מודאג, האישה רוקנה במרץ ובהתלהבות את המדפים. אם היה מגיע מישהו מהעולם הבא לצפות בסיטואציה, הוא היה בטוח שהאישה הגיעה לגן עדן, והגבר ברגע זה רואה פני גיהינום.

תאוות ממון ותאוות אכילה

ניצלתי את ההזדמנות לתיקון וכשחזרתי לבית, ספרתי לאשתי את המראות הקשים שראיתי. חשבנו יחד איך אפשר לשמור על השלווה, גם כשעגלת הקניות מתמלאת ובעיני רוחך אתה כבר רואה את המחשב של הקופאית מהבהב עם סכום קניה אסטרונומי.

אשתי ספרה לי כי באחד הימים, כשהייתה בגן השעשועים, עשו הנשים סקר - מה הדבר שהכי משגע אותן כשהן יוצאות עם הבעל, התוצאה הייתה חד משמעית: ההוצאות המיותרות של גברים על אוכל... אבל לא על סתם אוכל, אלא על מסעדות ושאר מרעין בישין שקשורים לאוכל יקר בלי תמורה בהתאם. הטענה המרכזית הייתה "למה אי אפשר לצאת סתם לכיף בלי להוציא כל כך הרבה כסף על מסעדה".

עיכלתי את המידע והגעתי למסקנה המכלילה: גם גברים וגם נשים נולדו עם תאוות ממון ותאוות אכילה. אצל נשים יש רצון לפזר ממון. כלומר, לעשות קניות, לכן קשה להן להוציא כל כך הרבה כסף על מסעדה, בזמן הזה הן יכולות למלא עגלה שלמה. במילים אחרות תאוות הממון שלהן גוברת על תאוות האכילה. אצל גברים תאוות האכילה גוברת על תאוות הממון, לכן הם יכולים להוציא הרבה כסף על אוכל שנעלם תוך חצי שעה. כשאנו רואים את הצד השני מגשים את תאוותיו, זה מוציא אותנו מדעתנו כי זה בא על חשבון התאווה שלנו.

העצה היא, לקחת צעד אחורה, ויותר חשוב מכך נשימה עמוקה, ולהבין שכמו שיש לי צריכים מסוימים, כך גם לבן הזוג. לרוב צרכים של מישהו אחר לא נראים הגיוניים. אם נסתכל במבט מפוכח נודה על האמת ששני הדברים לא הגיוניים, זה לא הגיוני לקנות רק בשביל לקנות, וזה גם לא הגיוני להוציא כל כך הרבה כסף על אוכל. החכמה היא להפנים שלבן הזוג ישנם צרכים שאין להם הסבר, צרכים הטבועים בנפשו. כאשר מפנימים את זה שני בני הזוג, ניתן להיות ביחד בנחת, גם כאשר הגיע תורו של הצד השני למלא את צרכיו.

בהצלחה במסע הקניות, חג סוכות כשר שמח ומבדח.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן