"אני שיא המאושרת וזה שיא הקשה"

האימוץ מביא את תהילה למקום של ניגודים: שמחה גדולה וגם לחץ ובהלה. האם אסור בכלל להתלונן? ומה עושים עם כל הרגשות האלו? ומעל הכל מרחפת סוגיית האימוץ הרשמי

חדשות כיפה תהילה מגן 12/12/17 11:46 כד בכסלו התשעח

"אני שיא המאושרת וזה שיא הקשה"
המסע למשפחה

החודשים הראשונים שלי בעולם האימהות עבור עליי בטירוף מערכות מוחלט. הייתי שמחה ונרגשת מאוד והייתי מבוהלת ולחוצה בטירוף גם כן. כל כך הרבה שנים חלמתי להגיע לפלנטה הזו ששמה אימהות והנה אני כאן עם כל מה החבילה, וזה מרגיש נפלא ומפחיד בו זמנית. מה יקרה אם יקרה לו משהו? מה יקרה אם יקרה לי משהו? איך אפשר להשאיר את יהונתן לרגע לבד? איך אפשר לא לנשום אותו כל רגע ורגע?

את ההתרגשות סיפרתי לכולם, את הצדדים האחרים שמרתי לעצמי, כי אני הרי אמורה להיות הכי מאושרת בעולם. ואכן הייתי, אבל הייתי גם הרבה דברים אחרים פחות נעימים. וחבל, אוי כמה חבל שלא היה להם קול. סתם הדחקתי. 

השבוע ביקרתי חברה יקרה שילדה את ילדם הרביעי. הילדים הגדולים התרוצצו בין הדשא לטרמפולינה. אמרתי לה בחיוך ''ארבעה ילדים אה?'' היא ענתה ''כן ארבעה.. אסור להתלונן נכון?'' ואז ראיתי שהיא לא מחייכת והעיניים שלה לחות. ''מותר ועוד איך להתלונן! צריך להתלונן אם זה מה שזה מרגיש''.

בכל תחום בחיים אנחנו מסוגלים להכיל מורכבות וגם כאן - אני שיא המאושרת וזה שיא הקשה. זה לא סותר ואין שום סיבה לדחוס. תוציאו, שתפו, יש אוזן קשבת שיכולה לשמוע את הקולות בלי להתבלבל ובלי לשפוט. גם אם הילד הגיע אחרי עשרות הפריות ותפילות – השמחה והקושי יכולים ללכת יופי ביחד, עכשיו אני יודעת. 

ואם במורכבות עסקינן, מהר מאוד הבנו שיש עוד עסק: המעמד המשפטי של יהונתן ושלנו מוגדר בחודשים הראשונים אחרי המסירה ''אומנה למטרת אימוץ'' ועל כן אנחנו לא אפוטרופסים רשמיים שלו. הביטוי המידי של זה, הוא למשל ברישום בקופת חולים – הוא עדיין לא רשום איתנו אלא בקופה שלמדינה יש הסדר איתה. מצב הביניים מסתיים בצו אימוץ שניתן בבית משפט לענייני משפחה. מתי? חצי שנה אחרי המסירה בדרך כלל, רק שאצלנו הדרך התארכה.

המעמד הזה נותן אפשרות לכל צד להתחרט במהלך החודשים האלה. המדינה יכולה להחליט שאנחנו לא מתאימים, היולדת יכולה להחליט שעשתה טעות ואנחנו יכולים להחליט שזה לא זה - בדיוק כמו שאנחנו יכולים להחליט שמחר לא תזרח השמש. למה מחר? שלא תזרח בכלל ודי. 

לטורים הקודמים
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן